Elektronikus kereskedelmi piac helyzete Magyarországon az FMCG szektorban és a Covid-19 vírus hatása a szektorra

Bölcskei-Molnár Péter (2021) Elektronikus kereskedelmi piac helyzete Magyarországon az FMCG szektorban és a Covid-19 vírus hatása a szektorra. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Bölcskei-Molnár Péter_Szakdolgozat.pdf] PDF
Bölcskei-Molnár Péter_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

AZ ELEKTRONIKUS KERESKEDELMI PIAC HELYZETE MAGYARORSZÁGON AZ FMCG SZEKTORBAN és A COVID 19 VÍRUS HATÁSA A SZEKTORRA Dolgozatomban megvizsgáltam a hazai elektronikus kereskedelmi piac FMCG szektorának működését és szereplőit valamint, hogy milyen hatást gyakorolt a piacra a 2020-as év márciusában hozott kitörő Covid-19 járvány. Kutatásom fő kérdése, hogy miként tudnák a magyarországi online élelmiszer bevásárlási piac kiskereskedői kihasználni a szektor fellendülését, amit a korona vírus miatti forgalomnövekedés okozott. Szakirodalom és szekunder kutatás segítségével bemutatom az elektronikus kereskedelem jellemzőit, bővebben kitérve az FMCG szektorra SWOT elemzéssel, figyelembe véve az online élelmiszerkereskedelem sajátosságait. Végezetül a magyar piaci szereplőkre és fogyasztói szokásokra (valamint azok változására) térek ki. Primer kutatásomban kvantitatív módszerrel mérem fel a magyar fogyasztók véleményét az e-kereskedelemről. Ezen belül kitérek a kereskedőkről és az általuk nyújtott szolgáltatás megítéléséről, jelen és múltbéli bevásárlási szokásaikról, valamint a vírus miatti bevásárlási szokások megváltozásáról. Az elektronikus kereskedelem térnyerése évek óta tartósan jelen van. A Covid-19 vírus hatása a kiskereskedelmi ágazatra jelentősen felgyorsította a folyamatot. A fogyasztók rákényszerültek, hogy eltérjenek a hagyományos bevásárlási formájuktól és más alternatívákat próbáljanak ki. A kereskedők kényszerhelyzetbe kerültek, muszáj volt az eddig általuk elhanyagoltan kezelt e-kereskedelemre nagyobb hangsúlyt fektetni, ha versenyben akartak maradni a konkurenciával szemben, hiszen „aki lemarad, az kimarad!”Kritikus pillanathoz értek a kiskereskedők, az online bevásárlási penetráció hatalmasat ugrott és ez egy remek lehetőség, hogy azokat a fogyasztókat, akik a vírus nélkül soha nem vásároltak volna online élelmiszert, meggyőzhessék arról, hogy továbbra is éljenek a szolgáltatással. Dolgozatomban a szekunder és primer kutatásommal is átfogó képet tudtam nyújtani az online élelmiszer evásárlás piacának helyzetéről. Javaslatokat fogalmaztam meg a piac szereplőinek számára, hogy miként használhatnák ki a vírus okozta fellendülést, hogy hosszú távon is fenntartható legyen a fejlődés.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: COVID-19, e-kereskedelem, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, elektronikus vásárlás - online vásárlás, élelmiszer-kereskedelem, fogyasztói szokások, hatásvizsgálat, vásárlási szokások
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:03
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:39

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet