A digitalizáció hatása a marketingre és lojalitásra a MOL Kiskereskedelemben

Békési Dániel György (2021) A digitalizáció hatása a marketingre és lojalitásra a MOL Kiskereskedelemben. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A digitalizáció hatása a marketingre és lojalitásra a MOL Kiskereskedelemben.pdf] PDF
A digitalizáció hatása a marketingre és lojalitásra a MOL Kiskereskedelemben.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A digitalizáció nem csak fogyasztói oldalról jelent izgalmas, egyszerűbb folyamatokat, élményeket, de ezzel együtt fejlődik az ipar és formálja a társadalmi szokásokat, a piaci trendeket. A digitális kezdeményezések alakítják a fogyasztói szokásokat és segítenek azokat megérteni is, ezzel gyorsítják, megkönnyítik és leegyszerűsítik a piaci reakciókat. Az adatvezérelt gondolkodás, vásárlói szokások megértése felváltotta a marketing régi, megérzéseken alapuló döntéshozatalát. Ezekkel az eszközökkel pedig lehetőség adódott arra, hogy a fogyasztókat sokkal közelebb hozhassák magukhoz a vállalatok és márkák. A kiskereskedelemben ezek az új digitális csatornák drámai változásokat váltottak ki a fogyasztói magatartásban, elvárásokban. Megjelentek a kiskereskedelemben a régi egyszerű pontgyűjtésen alapuló hűségprogramokat kiváltó „reward és gamification” jellegű programok, melyek rendkívül izgalmas felületet és ezzel együtt teret adnak a fogyasztói elköteleződés, lojalitás kialakításában és növelésében. Számos vállalat vezetett be hűségprogramot az elmúlt 10-15 évben, és ezzel együtt gondolták is újra azokat az utóbbi időszakban. Hogyan függ össze a lojalitás és prediktív elemzés? Szakdolgozatomban a digitalizációs transzformáció hatását vizsgálom a marketingre a MOL Nyrt. Kiskereskedelem üzletágán belül. Röviden bemutatom a használt marketingcsatornákat, fejlődési ambíciókat, a vállalat 2030-as stratégiájából kiemelve az adatvezérelt hűségprogramot, illetve feltárom az applikációs felhasználói szokásokat is kutatásom alapján a magyar piacon. Kvantitatív kutatásom központjában a Multipont hűségkártya program ismeretségének, MOL Go applikációs felhasználói szokásainak feltárása volt. Arra kerestem a választ, hogy a jelenlegi fogyasztói szokások és nagy versenytársi nyomással és eszköztár mellett a szűkebb értelemben vett versenytársakhoz képest előrébb tart-e a vállalat digitalizáció terén a kitűzött magas ambíciók mellett. Szakdolgozatomban részletesen bemutatom a magyar piacon elérhető versenytársak lojalitás programjait is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Pólya Éva
Belső
főiskolai docens; Marketing Tanszék; KKK
Sánta Bálint
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Totth Gedeon
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitalizáció, kiskereskedelem, lojalitás, marketing, mobil applikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:03
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:39

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet