Környezetbarát termékek online marketingje Egy induló vállalkozás lehetőségei

Hegedűs Attila (2021) Környezetbarát termékek online marketingje Egy induló vállalkozás lehetőségei. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Hegedűs Attila - Szakdolgozat_1.pdf] PDF
Hegedűs Attila - Szakdolgozat_1.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Napjaink globalizálódó világában egyre több olyan környezeti problémával szembesül az emberiség, amelyek megoldásáért az individuumok, a főként civil bottom-up és az üzleti és állami szféra által indított top-down kezdeményezések mellett közös erővel, együttes fellépéssel tehetnek a bolygó lakói. Az egyre tudatosabb fogyasztók tisztában vannak a fenntarthatóság fogalmával és tartalmával, és igyekeznek egyre több olyan terméket választani, amelyek újrahasznosított anyagból készülnek, újrahasznosíthatók, méltányos munkával állították elő őket, fenntartható erőforrások felhasználásával; ez pedig a gazdasági aktorokat is arra sarkallja a profitmaximalizálás, a társadalmi felelősségvállalás és a presztízsük növelése érdekében, hogy ilyen áruval szolgálják ki ezt az egyre növekvő réteget.             A kis- és középvállalkozások, de az inter- és transznacionális vállalatok is felismerték, hogy a szinte már mindenhol elérhető internet eszközeit, valamint a többnyire kommunikációra, szórakozásra és kapcsolatteremtésre használt közösségi média felületeit a saját céljaik eléréséhez is felhasználják, így a környezetbarát termékeket ezeken az interaktivitást biztosító csatornákon is hirdetik, népszerűsítik, ezzel is építve a brandet. Az online marketing egy olcsó, gyors és nagyon jó pozicionálást lehetővé tevő eszközt jelent, így az egyéni vállalkozások számára kiváló lehetőség a márkaépítésre. A szakdolgozatom további részében azt vizsgálom, hogy a szakirodalom alapján van-e arról adat vagy információ, hogy kik a környezettudatos vásárlók, el lehet-e határolni egy ilyen konkrét csoportot, illetve ezen fogyasztók nagy részét milyen online hirdetésekkel tudjuk elérni a leghatékonyabban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Eszes István
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK
Horváth Zoltán
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: e-marketing - elektronikus marketing, környezetvédelem, marketing, online marketing, vállalkozás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:03
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:38

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet