A kézműves csokoládé fogyasztói szokásainak feltárása és marketingstratégiájának kialakítása

Gőgh Beáta (2021) A kézműves csokoládé fogyasztói szokásainak feltárása és marketingstratégiájának kialakítása. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Diplomadolgozat.pdf] PDF
Diplomadolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Napjainkban nagy népszerűségnek örvendenek a különböző kézműves termékek.  Nincs ez másképp a világ egyik legkedveltebb édességével sem, ahol hamar megjelent az igény a kiváló minőségű, kézzel készült csokoládék iránt. Ez a piaci rés kiváló lehetőséget nyújtott a kézműves csokoládé üzletág megjelenésére, mely fokozatosan növekszik. A mai kézműves csokoládé forradalom lényege az első osztályú csokoládék gyártása kézműves technikákkal, kitűnő és friss alapanyagokból.Dolgozatom első részében bemutatásra kerülnek a nagyipari és a kézműves csokoládék piaca világszerte. A marketingstratégiát az egyik legismertebb hazai kézműves csokoládé manufaktúra, azaz a chocoMe példáján keresztül kívánom bemutatni.A kézműves csokoládépiac marketingstratégiájában a chocoMe makrokörnyezetét vizsgálom STEEP elemzéssel, az STP marketinget alkalmazom a megcélzandó vevők kiválasztásában. Bemutatom a marketingmix elemeit, majd az iparágat öt erőhatás szerint strukturálom.Szekunder kutatásaimat egy kérdőíves megkérdezéssel támasztom alá, melyben a hazai fogyasztók kézműves csokoládékkal kapcsolatos referenciáit  ismertetem. Kérdéseimmel a csokoládé fogyasztói szokásait, az egyes tényezők fontosságát a csokoládévásárlás során, a kézműves csokoládéval kapcsolatos megítéléseket, annak ismertségét, a vásárlásuk gyakoriságát és hajlandóságát mérem fel.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mucha László
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Totth Ádám
Belső
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: csokoládé, élelmiszerfogyasztás, élelmiszeripari vállalkozások, fogyasztói szokások, kérdőív, kézműves termékek, marketingstratégiák
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:02
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:37

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet