A közösségi médiák szerepe az online kampánytervezésben

Csizmadia Dorina (2021) A közösségi médiák szerepe az online kampánytervezésben. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Csizmadia Dorina (OHTB4Q)-A közösségi médiák szerepe az online kampánytervezésben-szakdolgozat.pdf] PDF
Csizmadia Dorina (OHTB4Q)-A közösségi médiák szerepe az online kampánytervezésben-szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (953kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom fő céljai közé tartozott annak a kiderítése, hogy melyik a kampánytervezés legeredményesebb és legcélravezetőbb módja a közösségi médián belül. Ezenkívül szerettem volna felfedni, hogy mit jelent egy sikeres kampány a vállalat, valamint a fogyasztó szemszögéből. Összegezve azt a következtetést vontam le, hogy ha egy cég a social média segítségét szeretné igénybe venni a kampánya megosztásához a fogyasztókkal, akkor ajánlott több különböző platformon is megjelenni, hogy minél több felhasználóhoz eljuthasson a reklám, ezáltal minél nagyobb célközönséget le tudjanak vele fedni. De mindenekelőtt érdemes meggyőződni arról is, hogy az eladni kívánt terméket vagy szolgáltatást melyik korosztályhoz szeretnék leginkább eljuttatni, és ez alapján is elgondolkozni, melyik felületek lehetnének a legproduktívabbak a kellő eredmény elérése érdekében. Ami a sikeres kampány jelentését illeti, a vizsgált vállalatom számára ez egy kreatív kampány megszervezését jelenti magas elérés számmal, valamint aktivitással, mindamellett, hogy az ügyfelek is elégedettek legyenek az elért eredményekkel és a megvalósítással is. A fogyasztók számára az az ideális kampány, ami felkelti a figyelmüket, valamint célratörő, ami azt jelenti, hogy kevés információt tartalmaz, egy videó esetében pedig nem túl hosszú. Továbbá fontosnak tartják, hogy esetleg a kampány során legyen kedvezményes a termék, mert így sokkal nagyobb az esélye annak, hogy vásároljanak is.A fő célok mellett, számos részcélt is megfogalmaztam a bevezetésben, amikre szintén kerestem a megfejtést. Ide tartozott az a felvetésem, hogy vajon mindent el lehet-e adni egy kifogástalan hirdetés által. A kutatásom eredményeiből levont konklúzió után, arra jutottam, hogy a válasz igen. Ez azzal indokolható, hogy véleményem szerint egy megfelelően kialakított és kreatívan bemutatott kampány által kínált bármilyen árucikket el lehet adni néhány fogyasztónak, főleg, ha különféle akciókat is kínálnak mellé, valamint, ha hiteles véleményvezérek mutatják be a felhasználóknak, viszont ez nem jelenti azt, hogy meg is éri eladni az adott terméket és nyereséget fog hozni a vállalat számára.A további mellékcéljaim közé influencerekkel kapcsolatos kérdéseket tettem fel magamnak, amikre kíváncsian vártam a valóságnak megfelelő válaszokat. Elsősorban az érdekelt mekkora szerepük van egy kampány lebonyolítása során, és mivel veszik rá a követőiket a vásárlás folyamatára. Összességében úgy gondolom, hogy egyre kiterjedtebb szerepük van a cégek kampányainak a kivitelezésében, és az interjúm szerint, az eddigi tapasztalatok alapján, sikeresnek is tűnik. Szintén a riportomra hivatkozva, egyértelmű választ kaptam arra is, hogyan tudják befolyásolni a közösségi média felhasználókat. Az emberek szeretnek megfelelni mások elvárásainak, így könnyen manipulálhatók, főleg akkor, ha másokon látnak egy olyan árucikket, ami elnyeri a tetszésüket, és egy kis rábeszéléssel akár meg is vásárolják, kiváltképp abban az esetben, ha az illetőnek olyan az életszínvonala, ami a fogyasztóknak is a célja.Ezenkívül komoly problémának gondoltam, hogy számos fiatal a véleményvezérek befolyása alatt áll, és azt hiszik, hogy az a tökéletes élet, amit ezek a személyek képviselnek, ezáltal depressziós állapotba is kerülhetnek, hogy ők nem úgy néznek ki és nem úgy élnek. Ennek a gondnak a realitását az általam bemutatott Instagramon létrejött leleplező profil be is bizonyította. Ebből adódóan fontos, hogy egy befolyásoló személy követése előtt megkell győződni arról, hogy hiteles legyen, és nem szabad nekik elhinni mindent, amit állítanak magukról. Szerencsére az interjúmban vizsgált cég is lényegesnek gondolja ezt a problémát, így ők a saját rendszerük segítségével minden kulcsfontosságú információt megadnak a vállalatoknak az influencerek csatornájával kapcsolatban, akik ennek értelmében egyszerűen ki tudják választani azokat a személyeket, akik hitelesek.Az utolsó részcélommal azt szerettem volna feltárni, hogy mi alapján dönt a vállalat egy véleményvezér mellett. Erre egyértelmű megoldást kaptam szintén a riportom alapján. Az előbb már vizsgált hitelesség egy elengedhetetlen dolog ebben a kérdésben, ugyanakkor meghatározó még az influencer aktivitása, hogy milyen gyakran posztol és az érdeklődési köre, vagyis milyen témákat képvisel a profiljával, valamint a követőinek az érdeklődési köre, hogy őket is ugyanazok a témakörök foglalkoztatják-e, amit az adott személy megtestesít.Mindent összevetve úgy gondolom, hogy az összes felmerülő kérdésemre választ kaptam a dolgozatom során, és bízok benne, hogy az általam levont következtetések és megfogalmazott tapasztalatok segíthetik a közösségi médiában szervezett kampányok megszervezését a vállalatok számára.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Jäckel Katalin
Külső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Máté Zoltán
Belső
főiskolai tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: influencermarketing, internet, kampánytervezés, közösségi média, online kampány
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:02
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:36

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet