Közösségi média, a generációk összetartója

Biró Virág Olívia (2021) Közösségi média, a generációk összetartója. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of BiróVirág_Szakdolgozat.pdf] PDF
BiróVirág_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Eredetiség nyilatkozat.pdf] PDF
Eredetiség nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (280kB)

Absztrakt (kivonat)

A megfelelő témaválasztás nagyon fontos volt számomra a szakdolgozat írás megkezdése előtt. Ezért nem túlzás azt kijelenteni, hogy nagyon sokat gondolkodtam azon, hogy miről is szóljon a szakdolgozatom. Sok olyan téma jutott az eszembe, amiről érdemes lenne írni, de valahogy mindig visszakanyarodtam a közösségi médiához. Ennek mi az oka? Ez a marketing forma, és kapcsolattartási felület az életünk minden területét befolyásolja. Ne telne úgy el nap, hogy ne néznénk rá a közösségi média profiljainkra, posztoljunk valamit ismerőseink számára, vagy csak nézzünk utána egy-egy terméknek. Ezért hosszas gondolkodás után eldöntöttem, hogy a témám a közösségi médiához fog kapcsolódni. Természetesen digitális marketing szakos hallgatóként, illetve 22 éves fiatalfelnőttként egyszerűen elkerülhetetlen ismernem ezt a médium formát. Ha jól belegondolunk sokkal nagyobb befolyással van ránk a közösségi média, mint azt valaha mernénk beismerni. Annyira hatalmas ez a felület, hogy a világ fele aktív legalább egy közösségi média platformon és ez a szám napról napra egyre csak növekszik, hiszen egyre több ember csatlakozik különböző social médiumokhoz. A közösségi média tehát biztos volt, hogy szerepelni fog a szakdolgozatomban valamilyen formában, már csak az volt a kérdés, milyen mértékben és hogyan. Nem sokkal később, miután döntöttem a témámnak erről a részéről beszélgetésbe elegyedtem, öcsémmel (14), bátyámmal (25), szüleimmel (47 és 48), de még nagypapámmal (73) is magáról a közösségi médiáról. Feltűnt, hogy mindegyikük máshogy vélekedik róla, és más-más szempontokban látják a jót és a rosszat, a hasznosat és a feleslegest. Mégis, attól függetlenül, hogy más és más a véleményük, mindegyikük használja a világ különböző social média oldalait. Számomra nagyon érdekes volt, hogy nagyszüleim, szüleim és én is máshogy és másra használom a social médiát. Ezt átgondolva döntöttem el azt, hogy a szakdolgozatom a közösségi média használatának generációs különbségeiről és hasonlóságairól fog szólni.  Én személy szerint az általános iskola hetedik, nyolcadik osztályos tanulójaként kezdtem el a közösségi médiát használni, viszont, ha megnézzük a 7-8 éves elsős gyerekeket, akiknek már saját Facebook oldaluk van, láthatjuk, hogy nekik teljesen másmilyen már a gyerekkoruk is emiatt a médium forma miatt. Hamarabb tanulnak meg internetet használni, mint írni és olvasni. Azt is lehet mondani, hogy a gyerekek, az írás-olvasással együtt tanulják meg a YouTube és a Facebook használatát. Ők mér beleszülettek ebbe a digitális világba, s ahogy ez a médium forma frissül és újul, úgy tanulják ők is együtt a világgal. Szüleink megszenvednek a közösségi média kitanulásával, hiszen nekik teljesen új, ők enélkül nőttek fel és mégis a legtöbben szükségének érzik a közösségi média kitanulását. Nem is kérdés, hogy a legnehezebb helyzetben viszont a nagyszüleink vannak. A nagyszüleink, akik, telefont nem ismerve nőttek fel, akik még levéllel kommunikáltak egymással, akik már a legnehezebben tanulnak. és akiket a legjobban érdekli az unokák élete. Ők már nyugdíjas korban tanulják meg a Facebook -és esetleg más közösségi média oldalak- rejtelmeit, hiszen ki ne akarna minden nap ránézni az unokája életére? Legtöbben ebben a korban megelégedek a Facebook-kal, vagy lehet, hogy az unokák elégednek meg a sok magyarázással? A közösségi média tehát minden korosztály életében – más és más okok miatt – hatalmas szerepet játszik. A használata pedig elengedhetetlen a mai világban, főleg kapcsolattartás céljából. A dolgozatomat egy elméleti áttekintéssel kezdem, melyben az alapfogalmak, és a cél teljesen letisztázódik majd. Ezeket a fejezeteket a leghíresebb közösségi médiumok működésének, történetének bemutatásával fogom folytatni, hiszen fontos tisztában lenni azzal, miről beszélünk amikor például a Facebook-ot, vagy a Twitter-t emlegetjük. A Facebook sikerének a kulcsát keresve betekintek a YouTube sokoldalúságába, és a TikTok gyors sikerébe. A szakdolgozat limitációi miatt, a nyolc legismertebb közösségi média oldalról less csak szó, azoknak a történetéről. Egy fejezetben a social média negatív hatásaira, veszélyeire fogok bővebben kitérni, hiszen semmi sem veszélytelen. A dolgozatomat egy kérdőíves kutatással zárom. Ettől az űrlaptól azt várom, hogy megmutassa a Pinterest-et tényleg a nők kedvelik, hogy a Twitter mennyire népszerű, és, hogy melyik a legismertebb, legnépszerűbb közösségi médium a kitöltők között.  A dolgozatom célja az, hogy ismertessem a legnépszerűbb közösségi média oldalakat, hogy megtudjam melyek azok a social média oldalak, amelyek mind a fiatalok, mind az idősek körében népszerűek. Megtudjam melyek azok a közösségi média oldalak, amelyeket a legtöbbet használnak az emberek. Az, hogy megtudjam milyen generációs különbségek vannak, és hogy felhívjam az emberek figyelmét a social média veszélyeire.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Máté Zoltán
Belső
főiskolai tanár; Marketing Tanszék; KKK
Tőtős Anett Evelyn
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: facebook, Google, Instagram, közösségi média, közösségi média marketing, marketing, Pinterest, Snapchat, Social media, Tiktok, Twitter, Y generáció, youtube, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:01
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:36

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet