Korunk leghatásosabb médiuma, az ambient

Horváth Marcell (2021) Korunk leghatásosabb médiuma, az ambient. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Horváth Marcell_Korunk leghatásosabb médiuma, az ambient_SZAKDOLGOZAT.pdf] PDF
Horváth Marcell_Korunk leghatásosabb médiuma, az ambient_SZAKDOLGOZAT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (4MB)

Absztrakt (kivonat)

Egy gazdasági válság igen komoly hatással lehet a marketing, a reklámozás iparágára. Éppen ezért gondolom azt, hogy egy rendkívül érdekes időszak áll előttünk. Jelen helyzet adta következményekre az iparágnak reagálnia kell, hiszen termékek hirdetésére mindig szükség volt, van, és lesz is.  Ezen időszakban jelentős szerepet kell vállalnia a kreativitásnak, költséghatékonyságnak, kiemelten érdemes végiggondolni azt, hogy hol, kinek, és mit hirdetünk. Sok reklámot tolakodónak, unalmasnak, monotonnak találnak a fogyasztók. Az ambient média e jellemzők szöges ellentéte, hiszen lényege pont az, hogy a befogadók élményként, és ne zavaró reklámként tekintsenek hirdetésünkre. Ennek megfelelően az ambient: •        Bevonja a fogyasztót •        Nem hagyományos •        Lenyűgöz •        Élményt kínál •        Szóbeszédet generál •        Váratlanul érkezik •        Szórakoztat Ezek a tényezők azok, amelyek a befogadók szerint számos reklámból hiányoznak. Amennyiben az előbb említett jellemzőket használjuk fel hirdetéseink elkészítése során, egy kedvezőbb befogadói közeget tudunk kialakítani. Éppen ebből kifolyólag gondolom azt, hogy az ambient az egyik leghatásosabb médiumok egyike napjainkban. Szakdolgozatom elsődleges célja az, hogy igazoljam az ambient korunk egyik leghatásosabb médiuma. Alá szeretném támasztani, hogy a hagyományos reklámhordozók ideje lejárt, egyre nagyobb szükség van az új, alternatív hirdetési megoldásokra, melyekkel a nehezen elérhető befogadókat is meg lehet szólítani. Másodlagos célom, hogy bebizonyítsam, bár a reklámoknak számos mozgatórugói vannak (pl. figyelemfelhívás, megkülönböztetés, egyszerűség, érzelmekre hatás), mégis a legjobban befolyásoló tényező egy reklám/ hirdetés sikerességénél, a kreativitás. Véleményem szerint korunk legkreatívabb médiuma a digitális platformmal egyetemben az ambient. Állításom bebizonyításával igazolni tudnám, hogy hazánkban egyre nagyobb szükség van a kreatív, újszerű eszközökre. Érvelni szeretnék amellett, hogy a többi hirdetési megoldással szemben az alternatív eszközöket kevésbé tartják zavarónak a fogyasztók, egy kedvezőbb befogadói közeg alakul ki a hirdető és a befogadó között a reklámozás ideje alatt. Harmadik, és egyben utolsó célomként, igazolni szeretném, hogy bár ambient eszközökkel már a 2010-es évektől kezdve találkozhatunk, mégis efféle hirdetési módok még hazánkban nem ismertek, gyermekcipőben járnak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Baráth Károly
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Harsányi Dávid
Belső
főiskolai docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: alternatív megoldás, ambient, marketingkommunikáció, médium, reklámeszközök, reklámhordozók
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:01
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:35

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet