The Star Wars and Marvel Film Franchises Analysed From a Marketing Perspective

Fejes Marcell (2021) The Star Wars and Marvel Film Franchises Analysed From a Marketing Perspective. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of The Star Wars and Marvel Film Franchises Analysed From a Marketing Perspective.pdf] PDF
The Star Wars and Marvel Film Franchises Analysed From a Marketing Perspective.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

In this thesis, I would like to analyze the marketing of big-budget blockbuster films, what made those franchises successful in the first place, why and how they are still successful with their fans and the general audience, and how the marketing approach and tools have changed over the 5 years in the Hollywood film industry. To present these factors, The Walt Disney Company’s juggernaut franchises will be analysed: Star Wars and the Marvel Cinematic Universe. In order to better understand these franchises and their consumers, I have conducted primary research in the form of deep interviews with journalists who cover the film industry and also designed an online questionnaire.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Csabai Ádám
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Szabó Zoltán
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elemzés, filmipar, globális marketing, internetmarketing, marketing, marketingtevékenység
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:00
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet