Az eseménymarketing és a népszerű BTL marketingkommunikációs megoldások szerepe napjainkban

Goncalves Georgelina Conceicao (2021) Az eseménymarketing és a népszerű BTL marketingkommunikációs megoldások szerepe napjainkban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat- Goncalves Georgelina.pdf] PDF
Szakdolgozat- Goncalves Georgelina.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Elsősorban azért választottam szakdolgozati témámnak az eseménymarketing területét, mert úgy gondolom, hogy sokan nem látják pontosan az ágazatban rejlő lehetőségeket, ez pedig összekapcsolható azzal véleményem szerint, hogy milyen a megítélése és a presztízse a piacon tevékenykedő cégeknek, illetve, hogy hogyan értékelik és határozzák meg munkájukat, saját maguk és az ügyfelek egyaránt. Felvetésem, hogy a cégek, márkák, nagy vállalatok nagyobb hangsúlyt fektetnek az ATL marketingmegoldásokra, és emellett még mindig kisebb a népszerűsége a BTL megoldások közül például az eseménymarketingnek. A dolgozat során bemutatom az eseménymarketing pozitív és negatív aspektusait, valamint a márkára és a fogyasztókra gyakorolt hatását, tehát, hogy mi a hozadéka ennek egy márkára nézve és milyen érzelmeket, gondolatokat vált ki a fogyasztóból kutatási eredményekkel alátámasztva. Kitérek arra is, hogy a fejlődés milyen új formák létrejövetelét teszi lehetővé, gondolok itt a márkaaktivációra, az élménymarketing megszületésére és a live communications-re. A dolgozatom legelején az alábbi hipotézist fogalmaztam meg: „Az eseménymarketingnek és az élménymarketingnek fontos szerepe van a marketingkommunikációs területek között a világjárvány okozta helyzettől függetlenül is.” Mivel a vizsgált terület egyike a legérintettebbeknek a koronavírus világjárvány idején, sokaknak a hite is megrendült a rendezvényszervezésben, hiszen a piac, beleértve a piaci szereplőket nemcsak hogy hasonlóan a legtöbb gazdasági szektorhoz összezsugorodott, hanem szinte megszűnt a maga valójában létezni. A helyzet komplexitása miatt kétféle kutatást végeztem, egy kvantitatív, online megkérdezéses módszeren alapuló, illetve egy kvalitatív kutatást, melyben egyéni mélyinterjúkat készítettem. Előbbi során a rendezvények fontosságát, szerepét vizsgáltam a megkérdezettek életében. Kérdéseim arra irányultak, hogy mennyire tartják ezek megtartását a jövőben elengedhetetlennek, mitől érzik magukat jól egy eseményen, illetve, hogy hogyan vélekednek az újonnan megjelenő online megoldásokról és egészségügyi intézkedésekről. Utóbbinál pedig összesen 3 szakmabeli, cégvezető véleményét kértem ki az aktuális, 2020-ban zajló helyzetről. Főként ügynökségi oldalról vizsgáltam meg a kérdést, hogy hogyan változott egy-egy vállalat munkája, erőforrása, hogyan reagáltak a kezdeti sokkhatásra, amikor egyik pillanatról a másikra leállították a tömegrendezvényeket, valamint, hogy mit prognosztizálnak a jövőre nézve, hogyan látják mikor tud újra elindulni a rendezvényes szektor és mennyire sínyli majd meg a korábbi eseményeket. A kutatás eredményei hozzájárultak ahhoz, hogy konzekvens véleményt formálhassak a dolgozat ezen részében és összeszedjem javaslataimat a témával kapcsolatban. Összefoglalva véleményem szerint a sikerek eléréséhez 3 dolog elengedhetetlen: nyitni kell az új trendek felé; tudni kell értékelni és megbecsülni az ügynökségeknek saját munkájukat, annak érdekében, hogy az ügyfelekkel szemben kellő határozottsággal tudjanak fellépni; valamint a legfontosabb, hogy kialakítsák a cég stabilitását. A dolgozatot lelkesen és teljes erőbedobással igyekeztem megírni, a témám boncolgatását pedig kifejezetten élveztem.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Calin Dániel
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Belső
egyetemi adjunktus; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: emberi közösség, eseménymarketing, eseménypiac, élménymarketing, fogyasztói igények megismerése, márkaaktiváció, piacelemzés, rendezvényszervezés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:00
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:33

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet