Goncalves Georgelina Conceicao (2021) Az eseménymarketing és a népszerű BTL marketingkommunikációs megoldások szerepe napjainkban. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat- Goncalves Georgelina.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Elsősorban azért választottam szakdolgozati témámnak az eseménymarketing területét, mert úgy gondolom, hogy sokan nem látják pontosan az ágazatban rejlő lehetőségeket, ez pedig összekapcsolható azzal véleményem szerint, hogy milyen a megítélése és a presztízse a piacon tevékenykedő cégeknek, illetve, hogy hogyan értékelik és határozzák meg munkájukat, saját maguk és az ügyfelek egyaránt. Felvetésem, hogy a cégek, márkák, nagy vállalatok nagyobb hangsúlyt fektetnek az ATL marketingmegoldásokra, és emellett még mindig kisebb a népszerűsége a BTL megoldások közül például az eseménymarketingnek. A dolgozat során bemutatom az eseménymarketing pozitív és negatív aspektusait, valamint a márkára és a fogyasztókra gyakorolt hatását, tehát, hogy mi a hozadéka ennek egy márkára nézve és milyen érzelmeket, gondolatokat vált ki a fogyasztóból kutatási eredményekkel alátámasztva. Kitérek arra is, hogy a fejlődés milyen új formák létrejövetelét teszi lehetővé, gondolok itt a márkaaktivációra, az élménymarketing megszületésére és a live communications-re. A dolgozatom legelején az alábbi hipotézist fogalmaztam meg: „Az eseménymarketingnek és az élménymarketingnek fontos szerepe van a marketingkommunikációs területek között a világjárvány okozta helyzettől függetlenül is.” Mivel a vizsgált terület egyike a legérintettebbeknek a koronavírus világjárvány idején, sokaknak a hite is megrendült a rendezvényszervezésben, hiszen a piac, beleértve a piaci szereplőket nemcsak hogy hasonlóan a legtöbb gazdasági szektorhoz összezsugorodott, hanem szinte megszűnt a maga valójában létezni. A helyzet komplexitása miatt kétféle kutatást végeztem, egy kvantitatív, online megkérdezéses módszeren alapuló, illetve egy kvalitatív kutatást, melyben egyéni mélyinterjúkat készítettem. Előbbi során a rendezvények fontosságát, szerepét vizsgáltam a megkérdezettek életében. Kérdéseim arra irányultak, hogy mennyire tartják ezek megtartását a jövőben elengedhetetlennek, mitől érzik magukat jól egy eseményen, illetve, hogy hogyan vélekednek az újonnan megjelenő online megoldásokról és egészségügyi intézkedésekről. Utóbbinál pedig összesen 3 szakmabeli, cégvezető véleményét kértem ki az aktuális, 2020-ban zajló helyzetről. Főként ügynökségi oldalról vizsgáltam meg a kérdést, hogy hogyan változott egy-egy vállalat munkája, erőforrása, hogyan reagáltak a kezdeti sokkhatásra, amikor egyik pillanatról a másikra leállították a tömegrendezvényeket, valamint, hogy mit prognosztizálnak a jövőre nézve, hogyan látják mikor tud újra elindulni a rendezvényes szektor és mennyire sínyli majd meg a korábbi eseményeket. A kutatás eredményei hozzájárultak ahhoz, hogy konzekvens véleményt formálhassak a dolgozat ezen részében és összeszedjem javaslataimat a témával kapcsolatban. Összefoglalva véleményem szerint a sikerek eléréséhez 3 dolog elengedhetetlen: nyitni kell az új trendek felé; tudni kell értékelni és megbecsülni az ügynökségeknek saját munkájukat, annak érdekében, hogy az ügyfelekkel szemben kellő határozottsággal tudjanak fellépni; valamint a legfontosabb, hogy kialakítsák a cég stabilitását. A dolgozatot lelkesen és teljes erőbedobással igyekeztem megírni, a témám boncolgatását pedig kifejezetten élveztem.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | emberi közösség, eseménymarketing, eseménypiac, élménymarketing, fogyasztói igények megismerése, márkaaktiváció, piacelemzés, rendezvényszervezés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 01. 13:00 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 21. 11:33 |
Actions (login required)
Tétel nézet |