Sárvári Gyógy-, és Wellnessfürdő, valamint Bükfürdő Gyógy- és Élménycentrum marketing tevékenységeinek összehasonlítása

Farkas Vanessza (2021) Sárvári Gyógy-, és Wellnessfürdő, valamint Bükfürdő Gyógy- és Élménycentrum marketing tevékenységeinek összehasonlítása. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Farkas Vanessza_ UVEWOT.pdf] PDF
Farkas Vanessza_ UVEWOT.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 07..

Download (1MB)
[thumbnail of nyilatkozat.pdf] PDF
nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of nyilatkozat.pdf] PDF
nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 07..

Download (1MB)
[thumbnail of nyilatkozat 2.pdf] PDF
nyilatkozat 2.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 07..

Download (183kB)
[thumbnail of Farkas Vanessza_Kérelem szakdolgozat bizalmas kezelé sehez.pdf] PDF
Farkas Vanessza_Kérelem szakdolgozat bizalmas kezelé sehez.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 07..

Download (242kB)

Absztrakt (kivonat)

Szinopszis Szakdolgozatom témája a Sárvári Gyógy-, és Wellnessfürdő, valamint a Bükfürdő Gyógy- és Élménycentrum marketing tevekénységeinek összehasonlítása. Ebben az évben nagyon nagy hangsúlyt kapott az egészség és az egészségmegőrzés, ezért is gondoltam úgy, hogy ez téma ideális lenne a szakdolgozatomhoz. A Sárvári Gyógy-, és Wellnessfürdőt azért választottam szakdolgozatom egyik példájaként, mivel Sárvár meghatározó hely az életemben, a lakhelyem. Ezen felül a fürdő családunk számára is jelentős szerepet tölt be, ugyanis mondhatni a turizmusba születtem bele. Szüleim a vendéglátásra tették fel az életüket, ahogy a sárvári lakosság nagyrésze is. Valamint szakmai gyakorlatomat is ebben a városban töltöttem, emiatt úgy érzem teljes rálátást kaptam erről a témáról. A Bükfürdő Gyógy- és Élménycentrumra pedig azért esett a választásom, mivel ez a fürdő található a legközelebb a sárvári fürdőhöz és nagyon sok mindenben hasonlítanak egymáshoz, így tökéletesen össze lehet hasonlítani a két komplexumot. A két fürdő, a Sárvári Gyógy-, és Wellnessfürdő, valamint a Bükfürdő Gyógy- és Élménycentrum nagy múltra tekint vissza. Mindkét létesítménynek nagy ismertsége van Magyarországon és a külföldi országokban egyaránt. A vendégek, akik ezekbe a városokba - Sárvár, Bük- érkeznek, szinte kivétel nélkül a fürdő miatt esett a választásuk ezekre a városokra. Mivel nagyon hasonló a két fürdő, ezért folyamatosan fejlesztésekre és változásokra késztetik egymást. Szakdolgozatom első részében bemutattam Sárvár városát, Bük városát, valamint a két fürdőt. A következő nagyobb fejezetben az egészségturizmus fogalmat fejtettem ki részletesen és különböző részeit vázoltam fel. SWOT elemzés segítségével hasonlítottam össze a két fürdőhelyet, valamint a KSH oldalnak köszönhetően grafikonokat elemeztem. Hipotéziseim vizsgálatára különböző primer módszereket alkalmaztam. Először készítettem egy online kérdőívet, amelyet a social median keresztül sok ember (173) kitöltötte, ezzel is segítve a munkámat. Nagyon érdekes dolgokat tudtam meg, miközben elemeztem a kérdőívet. Köztük azt is, hogy kitöltők 67,6%-a szerint ár-érték arányban hasonlóak a fürdők. Az első hipotézisemet - sárvári fürdő későbbi nyitassál ugyanolyan színvonalon van, mint az előbb nyílott Bükfürdő - a kérdőív válaszai alapján elfogadtam. Primer kutatásként mélyinterjúkat bonyolítottam le, mely során volt szerencsém olyan vezetővel beszélgetést folytatni, aki fontos szereplője a fürdő életében. A sárvári fürdő részéről volt szerencsém a fürdő marketing igazgatójával, Haller Ferenccel személyes interjút készíteni - természetesen a mostani helyzet adta szabályok betartásával - ebből adódóan kérdéseimre pontos választ kaptam. A büki fürdő részéről is hasonló lehetőséget kaptam, azonban a kialakult helyzet miatt nem jött létre az interjú a vezérigaztóval. Ezért egy másik forrást kerestem, így egy ott dolgozó marketingessel készítettem mélyinterjút. A mélyinterjúk során kapott információkból a második hipotézisemet - Koronavírus miatt kevesebb a fürdők bevétele, emiatt kevesebbet költenek marketingre - csak részben tudtam elfogadni, mivel ez az állítás csak a sárvári fürdőre igaz. Valamint, az is bebizonyosodott a kutatásom során, hogy a szauna a legnépszerűbb rész a kérdőív kitöltők és az interjú alanyok szerint is. A kérdőívnél és a mélyinterjúnál is kitértem a koronavírus hatásaira. A koronavírusnak köszönhetően a kitöltők 71,7%-a nem látogatta ezeket a létesítményeket. Arról is meggyőződtem, hogy milyen fontos a social media a fürdők életében, hiszen a pandémia időszaka alatt, szinte csak itt tudtak kommunikálni a fürdők a vendégeikkel. Úgy vélem, hogy a mélyinterjúkkal sokkal tartalmasabb és pontosabb lett a szakdolgozatom. Megállapíthatom, hogy a két fürdő marketing tevekénysége hasonló, mivel többnyire online médiát használják, de ugyanakkor jelen vannak még az offline médiában is. Viszont ebben a járványhelyzetben a stratégiájuk kicsit eltérő egymástól, mivel a sárvári fürdő költségcsökkentés miatt csak a saját platformjain jelenik meg. Mindkét fürdő számára a legfőbb cél, hogy újra nyitáskor - ami egyelőre még bizonytalan - minél több látogatót tudjanak idevonzani, majd a későbbiekben növelni tudják az eddigiekben elért tendenciákat. Véleményem szerint, a dolgozatomban említett promóciók ebben nagy segítséget nyújthatnak a fürdők számára. Remélem a pandémia után a fürdők újra fellendülnek, mivel a sárvári és a büki fürdő is jelentős szerepet játszik a városok jövedelmében, valamint nagy hatással van a kis vállalkozók életére.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Haller Ferenc
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Belső
egyetemi adjunktus; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: egészségturisztika, gyógyfürdők, marketingtevékenység, online marketing, szolgátatásmarketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:00
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:33

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet