Sárvári Gyógy-, és Wellnessfürdő, valamint Bükfürdő Gyógy- és Élménycentrum marketing tevékenységeinek összehasonlítása

Farkas Vanessza (2021) Sárvári Gyógy-, és Wellnessfürdő, valamint Bükfürdő Gyógy- és Élménycentrum marketing tevékenységeinek összehasonlítása. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Farkas Vanessza_ UVEWOT.pdf] PDF
Farkas Vanessza_ UVEWOT.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 07..

Download (1MB)
[thumbnail of nyilatkozat.pdf] PDF
nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of nyilatkozat.pdf] PDF
nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 07..

Download (1MB)
[thumbnail of nyilatkozat 2.pdf] PDF
nyilatkozat 2.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 07..

Download (183kB)
[thumbnail of Farkas Vanessza_Kérelem szakdolgozat bizalmas kezelé sehez.pdf] PDF
Farkas Vanessza_Kérelem szakdolgozat bizalmas kezelé sehez.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 07..

Download (242kB)

Absztrakt (kivonat)

Szinopszis Szakdolgozatom témája a Sárvári Gyógy-, és Wellnessfürdő, valamint a Bükfürdő Gyógy- és Élménycentrum marketing tevekénységeinek összehasonlítása. Ebben az évben nagyon nagy hangsúlyt kapott az egészség és az egészségmegőrzés, ezért is gondoltam úgy, hogy ez téma ideális lenne a szakdolgozatomhoz. A Sárvári Gyógy-, és Wellnessfürdőt azért választottam szakdolgozatom egyik példájaként, mivel Sárvár meghatározó hely az életemben, a lakhelyem. Ezen felül a fürdő családunk számára is jelentős szerepet tölt be, ugyanis mondhatni a turizmusba születtem bele. Szüleim a vendéglátásra tették fel az életüket, ahogy a sárvári lakosság nagyrésze is. Valamint szakmai gyakorlatomat is ebben a városban töltöttem, emiatt úgy érzem teljes rálátást kaptam erről a témáról. A Bükfürdő Gyógy- és Élménycentrumra pedig azért esett a választásom, mivel ez a fürdő található a legközelebb a sárvári fürdőhöz és nagyon sok mindenben hasonlítanak egymáshoz, így tökéletesen össze lehet hasonlítani a két komplexumot. A két fürdő, a Sárvári Gyógy-, és Wellnessfürdő, valamint a Bükfürdő Gyógy- és Élménycentrum nagy múltra tekint vissza. Mindkét létesítménynek nagy ismertsége van Magyarországon és a külföldi országokban egyaránt. A vendégek, akik ezekbe a városokba - Sárvár, Bük- érkeznek, szinte kivétel nélkül a fürdő miatt esett a választásuk ezekre a városokra. Mivel nagyon hasonló a két fürdő, ezért folyamatosan fejlesztésekre és változásokra késztetik egymást. Szakdolgozatom első részében bemutattam Sárvár városát, Bük városát, valamint a két fürdőt. A következő nagyobb fejezetben az egészségturizmus fogalmat fejtettem ki részletesen és különböző részeit vázoltam fel. SWOT elemzés segítségével hasonlítottam össze a két fürdőhelyet, valamint a KSH oldalnak köszönhetően grafikonokat elemeztem. Hipotéziseim vizsgálatára különböző primer módszereket alkalmaztam. Először készítettem egy online kérdőívet, amelyet a social median keresztül sok ember (173) kitöltötte, ezzel is segítve a munkámat. Nagyon érdekes dolgokat tudtam meg, miközben elemeztem a kérdőívet. Köztük azt is, hogy kitöltők 67,6%-a szerint ár-érték arányban hasonlóak a fürdők. Az első hipotézisemet - sárvári fürdő későbbi nyitassál ugyanolyan színvonalon van, mint az előbb nyílott Bükfürdő - a kérdőív válaszai alapján elfogadtam. Primer kutatásként mélyinterjúkat bonyolítottam le, mely során volt szerencsém olyan vezetővel beszélgetést folytatni, aki fontos szereplője a fürdő életében. A sárvári fürdő részéről volt szerencsém a fürdő marketing igazgatójával, Haller Ferenccel személyes interjút készíteni - természetesen a mostani helyzet adta szabályok betartásával - ebből adódóan kérdéseimre pontos választ kaptam. A büki fürdő részéről is hasonló lehetőséget kaptam, azonban a kialakult helyzet miatt nem jött létre az interjú a vezérigaztóval. Ezért egy másik forrást kerestem, így egy ott dolgozó marketingessel készítettem mélyinterjút. A mélyinterjúk során kapott információkból a második hipotézisemet - Koronavírus miatt kevesebb a fürdők bevétele, emiatt kevesebbet költenek marketingre - csak részben tudtam elfogadni, mivel ez az állítás csak a sárvári fürdőre igaz. Valamint, az is bebizonyosodott a kutatásom során, hogy a szauna a legnépszerűbb rész a kérdőív kitöltők és az interjú alanyok szerint is. A kérdőívnél és a mélyinterjúnál is kitértem a koronavírus hatásaira. A koronavírusnak köszönhetően a kitöltők 71,7%-a nem látogatta ezeket a létesítményeket. Arról is meggyőződtem, hogy milyen fontos a social media a fürdők életében, hiszen a pandémia időszaka alatt, szinte csak itt tudtak kommunikálni a fürdők a vendégeikkel. Úgy vélem, hogy a mélyinterjúkkal sokkal tartalmasabb és pontosabb lett a szakdolgozatom. Megállapíthatom, hogy a két fürdő marketing tevekénysége hasonló, mivel többnyire online médiát használják, de ugyanakkor jelen vannak még az offline médiában is. Viszont ebben a járványhelyzetben a stratégiájuk kicsit eltérő egymástól, mivel a sárvári fürdő költségcsökkentés miatt csak a saját platformjain jelenik meg. Mindkét fürdő számára a legfőbb cél, hogy újra nyitáskor - ami egyelőre még bizonytalan - minél több látogatót tudjanak idevonzani, majd a későbbiekben növelni tudják az eddigiekben elért tendenciákat. Véleményem szerint, a dolgozatomban említett promóciók ebben nagy segítséget nyújthatnak a fürdők számára. Remélem a pandémia után a fürdők újra fellendülnek, mivel a sárvári és a büki fürdő is jelentős szerepet játszik a városok jövedelmében, valamint nagy hatással van a kis vállalkozók életére.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: egészségturisztika, gyógyfürdők, marketingtevékenység, online marketing, szolgátatásmarketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:00
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:33

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet