A reklámfilmek fejlődése, és annak hatása a fogyasztói megítélésre

Braun Dániel (2021) A reklámfilmek fejlődése, és annak hatása a fogyasztói megítélésre. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf]
Előnézet
PDF
Szakdolgozat.pdf

Download (862kB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (578kB)

Absztrakt (kivonat)

Nem nevezhető újszerű megállapításnak az a kijelentés, hogy a reklámok a hétköznapjaink részévé váltak. Az utcán sétálva, zenét hallgatva, filmet nézve igazából teljesen lényegtelen milyen tevékenységet végez az ember folyamatosan kontaktusba kerül valamilyen fajta hirdetéssel, még abban az esetben is, ha azt nem is feltétlenül veszi észre. A modernizált, internetes világban, pedig talán a legszembetűnőbb formája ezeknek a reklámoknak a reklámfilm. Annak ellenére, hogy mára kialakult egy általános ellenszenv, illetve „immunitás” az ilyen tartalmak irányába, az ipar folyamatosan képes megújulni, újat mutatni és ezzel elérni a célját, ami természetesen legtöbbször egy termék népszerűsítése. A dolgozat továbbá foglalkozik a Covid-19 hatásaival a reklámiparra, ezen túl pedig megpróbálja prognosztizálni a vírus következményeit a közeljövőre nézve. A szakdolgozatomban fontosnak tartom, hogy visszanyúljak a reklámfilmek történelmi múltjára, kifejtsem azok céljait, valamint felsoroljam alapvető módszereit, megtaláljam van-e, ami nem változott? Amint ezt az alapot lefektettem, hangsúlyt fogok helyezni a folyamatos változásra, ami folyamatos jellemző az iparra, illetve arra, hogy ez a módosulás mennyire felgyorsult az utóbbi időben. Mekkora különbség is van egy kezdetleges reklámfilm, egy 20 mp-es TV spot és egy 6 mp-es youtube bumper (átugorhatatlan reklám) között? Dolgozatom végére pedig azt igyekszem felkutatni, hogy a legújabb internetes reklámfilm trendek, milyen hatással vannak a fogyasztókra, milyen az általános hozzáállás, ha egy személy meglát akár egy 15 mp-es nem átugorhatatlan hirdetést? Megéri a nagyobb elérés és a márka vagy termék ismeretségének növelése az akár negatív reakciókat, amiket egy ilyen átugorhatatlan videó kiválthat a fogyasztóból? Tulajdonképpen a következő oldalaknak ez lesz a legfontosabb kérdése, ismét győzött a reklámipar, vagy esetleg egy ideiglenes melléfogásról van szó, amit a fogyasztói reakció a jövőben el fog tüntetni a piacról?

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kovács Ildikó
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK
Ország Roland
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: COVID-19, fejlődéstörténet, fogyasztói elégedettség mérése, fogyasztói szokások, online reklám, reklám
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:00
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:32
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/28747

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet