Csizmadia Balázs (2021) A VVR Trans Kft. stratégiai menedzsmentje. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
A VVR Trans Kft. stratégiai menedzsmentje_szakdolgozat_Csizmadia Balázs_JE1NWK.pdf Download (1MB) | Előnézet |
PDF
Csizmadia Balázs.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (841kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban egy esettanulmányt készítek el, egy nemzetközi fuvarozó cégről. A témát a stratégiai menedzsment oldaláról közelítem meg. Úgy vélem, hogy a 21. század globalizált világa és a nemzetközi kereskedelem folyamatos bővülése, fejlődése igazán érdekes témát kínál az elemzésre. Az igények folyamatos bővülése és a szűkösen rendelkezésre álló források hozzájárulnak a nemzetközi kereskedelem gyors fejlődéséhez. Az importált/exportált áruk nagy része közúton mozog, ugyanis nincs mindenhol kiépített iparvágány, vagy tengeri-folyami kikötő, reptér. Jelenleg az áruk gazdaságos és gyors szállítása csak kamionok segítségével oldható meg. Ez egyet jelent azzal, hogy a fuvarozói cégek alapítása jelenleg, egy rendkívül csábító ötlet. A piacon jelen vannak a nagy fuvarozó cégek, de a növekvő kereslet egyre több kisvállalkozást hív életre. A kisebb cégek előnyre tehetnek szert a rugalmasság biztosításával, illetve a kiemelkedő minőségű szolgáltatás nyújtásával. Az általam elemezett vállalkozás, a VVR Trans Kft. jelenleg alvállalkozói jogviszonyban működik. A dolgozatomban megvizsgálom, valóban előnyös e a cég számára ez az állapot és milyen feltételek mellet lenne érdemes változtatni ezen. Úgy vélem érdemes elemezni ezt a vállalkozást, ugyanis jelenleg több cég is hasonló formában és feltételek mellet működik jelenleg a piacon. A jövőben ezen cégek száma növekedni fog, ugyanis a kereskedelem is bővülni fog. Egy kis vállalkozás számára éppolyan fontos, ha nem fontosabb, hogy tisztán lássa a helyzetét a piacon. A vállalkozások sikerét vagy bukását sokszor a vállalat irányítása, menedzsmentje határozza meg. Úgy vélem éppen ezért fontos a stratégiai menedzsment oldaláról átvilágítani a vállalkozást, így feltárva azokat a tényezőket, amelyek sikerre vezethetnek. Kutatásom célja, hogy megvizsgáljak egy nemrég alapított vállalkozást, ami egy konkurenciával teli szektorban próbál fejlődni és piaci részesedést szerezni. A stratégiai menedzsment módszereivel feltárom a környezetet, amiben a cég működik, a lehetséges elérendő célokat és a rendelkezésre álló erőforrásokat. Célom, hogy megmutassam milyen irányokba tud a vállalat előre haladni, specializálódni, érdemes lenne-e önállósodnia és milyen stratégiai kihívások várnak a cégre. A cég méretének növekedésével érdemes lehet újra gondolni a stratégiáját. A kutatásom során, elemzem az iparági környezetet, hogy milyen tendenciák vannak jelen a piacon és hogy milyen változások várhatóak. Összehasonlítom a vállalkozást egy nemzetközi fuvarozó céggel, miben és hogyan tér el a stratégiájuk, vannak e közös pontok. Továbbá dolgozatomban keresem a választ, hogy kik a közvetlen versenytársak, hogyan lehet náluk jobbá, vonzóbbá válni a piacon. Megvizsgálom, hogy egy hitelfelvétel milyen hatással lenne a vállalkozásra, mennyi idő alatt térülne meg a felvett összeg, milyen előnyökhöz jutna a cég az azonnali tőkenövekménnyel. Az elemzéseim során, megvizsgálom a vállalat belső erőforrásait. Amikor egy szervezet stratégiáját vizsgáljuk, nem csak a jelenlegi fennálló helyzetet kell elemeznünk, hanem a jövőbeni tényezőket is számításba kell vennünk. Minden szervezet rendelkezik erős és gyenge pontokkal. Ezen pontok elemzésével megvilágíthatóak a jövőbeli lehetőségek és a fenyegetések is. A SWOT elemzés segítségével összhangba hozhatók a külső és a belső tényezők hatásai. Az elemzés hozzájárul ahhoz, hogy a szervezet megismerje, milyen mértékben használja ki az erőforrásaiban rejlő adottságokat és hogyan képes reagálni a környezet változásaira. A PESTEL elemzéssel a környezetét vizsgáltam, ami tendenciákat azonosít. Ezen tendenciák fontosak minden vállalat számára a mai gyorsan változó világban. Az elemzés fő célja, hogy felkutassa és azonosítsa azokat a lehetséges változásokat, amelyek a környezet jelenlegi és a jövőbeli állapota között várhatóak. Továbbá segít a tendenciák minősítésében is aszerint, hogy kedvezően hatnak e a cég életére vagy negatívan befolyásolják azt. Az elemzés segíti a szervezeteket, hogy ne csak a felmerült problémákat tudják orvosolni, hanem a probléma elébe menve elkerülni azt. A Porter féle öt erő modell vállalatra való felírása megmutatja, hogy milyen az iparági környezet, kik és hogyan tudják befolyásolni a vállalkozás jövőjét. A modell segítségével átfogóbb képet kapunk a cég piacon elfoglalt pozíciójáról. A modellben, öt különböző tényezőt, erőhatást különít el, amelyek hatással vannak a szervezetre és így a versenyre. A tényezők elemzése választ adhat az olyan kérdésekre mint, hogy milyen eszközök és képességek szükségesek ahhoz, hogy a vállalat megtarthassa versenyképességét vagy, hogy egyes iparágak miért jövedelmezőbbek másoknál. Az általam elemzett szempontok minden vállalkozás életében fontosak. Minden vállalatnak meg kell alkotnia a saját stratégiáját, ami mentén cselekedni fog, illetve ezt bizonyos időnként felül kell vizsgálnia, módosítania kell. A stratégiai elemzés fontos részét képezi az üzleti terveknek is, így célszerű akkor is elkészíteni, ha egy vállalkozás hitelhez szeretne folyamodni, aminek a feltétele egy kidolgozott üzleti terv. A stratégia alkotás kulcsfontosságú kérdés a szervezetek életében, ugyanis, ha egy szervezet nem tud alkalmazkodni a változásokhoz, gyors vagy éppen lassú hanyatlásra ítéltetik. stratégia alkotás egy összetett és soklépcsős folyamat, amelynek célja, hogy biztosítsa a szervezet működését, növelje a piaci részesedését és az árbevételét. A stratégiát nem elég kidolgozni hanem meg is kell valósítani. A papírra vetett célok sosem teljesülnek, ha nem ültetjük át a tervet a gyakorlatba is. Ha a kívánt célokat nem sikerül elérni, újra tervezés, ismételt cselekvés és ellenőrzés következik. Ez egyfajta folyamatos körforgást eredményez a szervezetek életében. A kidolgozott stratégia megvalósítása azt jelenti, hogy működésünket a kitűzött céloknak kell szentelni és ez kell, hogy irányítsa a tevékenységünket. Dolgozatomban kutattam, hogy milyen finanszírozási lehetőségei vannak egy induló vállalkozásnak és ez milyen hatással van a vállalkozás tevékenységére. Az általam elemzett vállalkozás közép és hosszútávú célja, hogy kamion állományát bővítse ezzel növelve a bevételét és eredményét. Ennek megvalósítása érdekében szüksége van külső forrás bevonására. Az elemzéshez, egy a jelenlegi kedvező kamatozású beruházási hitelt használtam, amelyhez könnyen hozzájuthatnak a vállalkozások. Az elemzés elvégzése után megállapítottam, hogy érdemes lenne megvalósítani a beruházást, külső forrás bevonásával.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | árufuvarozás, finanszírozás, hitel, stratégiai menedzsment, vállalkozás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 01. 12:59 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 21. 11:31 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/28737 |
Actions (login required)
Tétel nézet |