Dombóvári Dániel András (2021) Ellátásilánc-menedzsment a Siemens Zrt.-nél. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_vegleges_FYL2JS.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2040. December 06.. Download (1MB) |
|
PDF
Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol_nyilvanos_bizalmas_2020-osz.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (306kB) |
Absztrakt (kivonat)
ELLÁTÁSILÁNC-MENEDZSMENT A SIEMENS ZRT.-NÉLDolgozatom első részében bemutatom a logisztika történetét és kialakulását. Áttekintést nyújtok az ellátási lánc és az ellátásilánc-menedzsmentről, valamint röviden ismertetem a beszerzés alapelveit. A gyakorlati részben vázolom a Siemens Zrt. ellátásilánc-menedzsment terület felépítését, működését és belső folyamatait. A dolgozatban szekunder és primer kutatást is végeztem. Egy kérdőív készítését követően a belső ügyfelek értékelhették a terület hatékonyságát. A felmérés eredményeit a dolgozatban kielemzem, összehasonlítom a korábbi évek eredményeivel és fejlesztő javaslatot teszek. A Siemens Zrt.-nél az ellátásilánc-menedzsment elnevezés csupán a stratégiai beszerzés, operatív beszerzés és a gépjármű üzemeltetés területeit jelenti, ezért a dolgozat témája főként ezeket érinti. Dolgozatom megírásáig már több, mint 3 évet töltöttem el a Siemens Zrt. Supply Chain Management (SCM) osztályán. A magyarországi Siemens-csoport több cégből épül fel, amelyeknek az SCM szolgáltatást nyújt. A megfelelő minőségű szolgáltatáshoz elengedhetetlenek a digitális eszközök és programok. Legfontosabb alkalmazások az SCM Star, a PEGA, illetve a myMall. A stratégiai beszerzés feladatai közé tartozik a beszállítói menedzsment, keretszerződések kötése és megtakarítások elérése a nagyobb volumenű beszerzések során. A gépjármű üzemeltetés tevékenységköre kettő részre oszlik. A műhelyi szervizek elvégzése, valamint az adminisztratív feladatok ellátása a cél. Az operatív beszerzésen az indirekt anyagok megrendeléséért felelősek. Az igénylés folyamata teljes mértékben elektronikusan zajlik a myMall és a OneSRM felületen. A Siemens számára fontos, hogy olyan beszállítókkal dolgozzon együtt, akik elkötelezték magukat a „Fenntarthatóság a szállítói láncban” elvek mellett. Ezért a szállítók esetében szükséges elvégezni az úgynevezett minősítési folyamatot, amiben leellenőrzik, hogy a partner megfelel-e a minimum követelményeknek. A Siemens Zrt. ellátásilánc-menedzsment területéhez tartozó mindhárom osztályra külön, egyedi kérdőívet állítottam össze. A felmérésben különböző szempontok alapján értékelhették tevékenységeinket a kollégák és visszajelzést adhattak a munkánkról. A kérdőívek minden olyan belső ügyfélnek kiküldésre kerültek, akik igénybe veszik az adott terület egyes szolgáltatásait. A vevői elégedettségi felmérés eredményei azt mutatják, hogy a kollégák többnyire elégedettek mind a három terület munkájával. Leginkább a gépjármű üzemeltetés szolgáltatásainak színvonalát tekintik kiemelkedőnek. Ugyanakkor mindig van mit fejleszteni a folyamatokon, ezért a hatékonyság növelésének és a beszerzés idejének csökkentése érdekében azt a javaslatot tettem, hogy az indirekt anyagok beszerzésekor tovább kell erősíteni a digitalizációt és az automatizálást. Erre lehetőség, ha növeljük a katalógus-alapú rendelések számát, aminek feltétele, hogy megduplázzuk a következő üzleti év végéig a jelenleg érvényben lévő katalógusok számát.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | beszerzés, ellátási lánc, ellátásilánc-menedzsment, logisztika, Siemens Zrt. |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 01. 12:59 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 21. 11:30 |
Actions (login required)
Tétel nézet |