Cziklin Veronika (2021) Brand management a gyakorlatban. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Brand management a gyakorlatban.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. November 24.. Download (2MB) |
|
PDF
Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol_nyilvanos_bizalmas_2020-osz_CziklinVeronika.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (86kB) |
|
Archive (ZIP)
Adatbázis_Márkahűség az instant kávé vásárlók között.xlsx.zip Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. November 24.. Download (57kB) |
|
PDF
Kérdőív Cziklin Veronika.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. November 24.. Download (83kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az élelmiszeriparra manapság általánosan egyre inkább jellemző az erős árverseny és a kereskedelmi márkák előretörése, amelyek éppen versenyképes ajánlataikkal és ár/érték arányukkal képesek előnyre szert tenni a termelői márkákkal szemben. Igaz ez a Magyarországon alapvetően funkcionális termékkategóriát képviselő azonnal oldódó kávék piacára is, azonban a NESCAFÉ példája alapján hipotézisem az, hogy a márka képvisel akkora értéket a fogyasztók számára, amely megakadályozza a piacvezető szerep gyengülését még nehéz körülmények között is.Szakdolgozatomban tehát azt vizsgálom, milyen szerepe van a márkának, mennyire képes az agresszív árpolitika erodáló hatását ellensúlyozni és értéket közvetíteni a fogyasztók számára egy olyan kényelmi termékkategóriában, amelyet hazánkban leginkább funkcionalitása miatt fogyasztanak. Munkám során a brand management általános vizsgálata, továbbá az azonnal oldódó kávék magyarországi piaci viszonyainak és a kategóriával szembeni fogyasztói attitűdök bemutatása után a NESCAFÉ márkát szintén több szempontból mutatom be, különös tekintettel a magyar piacon betöltött szerepére. Dolgozatomban kitérek a krízishelyzetben történő márkamenedzsment témakörére is a 2020-as koronavírus járvány indokán, valamint bemutatom saját kismintás, nem reprezentatív online kérdőíves megkérdezésem eredményeit is, amellyel az instant kávé fogyasztók körében vizsgáltam a fogyasztási szokásokat és a márkahűséget.Munkám fő célja a sokrétű brand management feladatok bemutatása a gyakorlatban, amelyeken keresztül lehetővé válik az, hogy egy márka képes megőrizni vezető piaci pozícióját nehéz piaci körülmények és intenzív árverseny ellenére is anélkül, hogy az alacsony árak szintjén versenybe szállna, továbbá képes értékeket kommunikálni és ennek segítségével akár tovább erősíteni piaci pozícióját. E feladatok különösen érdekesek egy olyan multinacionális vállalat tulajdonában álló globális márka esetében, mint a NESCAFÉ, ahol a globális trendeknek megfelelően erősen központosított folyamatok biztosítják a hatékony munkavégzést, mivel ez a fajta munkamenet a kis piacok számára, mint amilyen hazánk is, nagymértékű agilitást és kreativitást igényel annak érdekében, hogy a központilag meghatározott és a hazai célok, valamint a kommunikáció összeegyeztetésén keresztül egyaránt megvalósulhassanak a vállalati célkitűzések és a helyi fogyasztók számára releváns marketing kampányok úgy, hogy nem sérül a globális márka arculat, ugyanakkor a márka mondanivalója és értékei relevánsak a magyar fogyasztók számára is.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | azonnal oldódó kávé, élelmiszeripar, instant kávé, márka, márkamenedzsment, Nescafé, Nestlé |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 01. 12:59 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 21. 11:30 |
Actions (login required)
Tétel nézet |