Az Univer Product Zrt. 2019 évi szaloncukor bevezetésének elemzése

Dunai Kitti (2021) Az Univer Product Zrt. 2019 évi szaloncukor bevezetésének elemzése. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Dunai Kitti szakdolgozata.pdf] PDF
Dunai Kitti szakdolgozata.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. November 24..

Download (2MB)
[thumbnail of Bizalmas szakdolgozat.pdf] PDF
Bizalmas szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (351kB)

Absztrakt (kivonat)

A tavalyi év novemberében az Univer olyat tett, amivel semelyik szaloncukorgyártó cég nem próbálkozott, behozta a chilis-csoki világát egy kis magyar büszkeséggel a szaloncukrok piacára. A szaloncukor egy szezonális termék, értékesítése tehát nem egyenletes. A GfK nemzetközi tapasztalatai azt mutatják, hogy a nyugat-európai termékújdonságok 70%-a nem lesz sikeres, a termékek fele pedig az előre jósolt forgalmat se tudják hozni. A 100%-ban magyar tulajdonban lévő Univer cégcsoport mindenki várakozását felülmúlta és elsöprő sikert aratott új termékével, és mindez lényegében előre tervezett marketing kommunikáció nélkül történt. A bekövetkező sikerben döntő szerepe volt a sajtónak, mely érdekesnek, izgalmasnak találta a terméket. Szakdolgozatom elkészítése során azt kutattam, hogy milyen tényezőknek köszönhette az elsöprő sikert az Univer új terméke, miért ilyen kismennyiségben jelent meg a piacon és mekkora tömeget sikerült elérnie a nagysikerű terméknek. A kutatás menete az előzmények feltárásával és szakirodalom feldolgozással kezdődött, melyet a primer kutatásom követett, amely során mind kvalitatív, mind kvantitatív módszereket alkalmaztam. Két mélyinterjút készítettem melyek után már számtalan kérdésre választ kaptam a szaloncukorról, annak bevezetéséről és sikeréről, mégis az ott szerzett információk megannyi kérdést vetettek fel bennem. Konstatálhattam, hogy az új termék bevezetése a szakkönyvekben olvasottakkal köszönőviszonyban se volt. A kérdőívem abban volt segítségemre kutatásom során, hogy olyan adatokat gyűjtsek, melyekkel segítem a vállalatot az idei év szaloncukor dömpingjében a vevők optimálisabb kiszolgálásában, valamint segített olyan kérdésekre választ adni, amikre az interjúk során nem derült fény, mint, hogy mekkora tömeget sikerült elérni. A kutatás rávilágított, hogy, habár az online sajtó felkapta rövid időre a szaloncukrot, nem sikerült nagy tömeget elérni a termékkel, hisz a kérdőívet kitöltők fele nem hallott még a termékről. A vidéki kitöltők és azok, akik ragaszkodnak szaloncukorhoz a szeretet ünnepén nagyobb hajlandóságot mutattak a szaloncukor kipróbálására. Ha idén is nagyot szeretne dobbantani a cég, akkor az a javaslatom, hogy tavalyinál jóval több marketingkommunikációs támogatást kell kapnia a terméknek. Az a meglátásom, hogy a fogyasztók szeretik, ha bevonjuk őket valamibe, sokkal jobban kötődnek majd a céghez hosszú távon. Ennek függvényében egyik javaslatom az volt, hogy valamelyik közösségi média oldalán buzdítsa, vonja be az embereket egy új ízkombináció komponálásába.  Az idei tevékenységet szemlélve láthatjuk, hogy az Univer már korán elkezdte hirdetni szaloncukrát, mint a legtöbb szaloncukorgyártó cég is és TikTok trendet is indít, tehát láthatjuk, hogy nagyobb hangsúlyt fektet a termékre. Véleményem szerint a korlátozott számban kaphatósága, ami felkorbácsolta a vásárlási szándékot, valamint vakmerő addig még nem próbált ízkombinációja miatt tudott bármiféle piackutatás és fogyasztói felmérés nélkül sikert elérni, továbbá az is sokat nyomott a latba, hogy nincs éles verseny a szaloncukorpiacon.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kopcsay László
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK
Seres Dorina
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói igények megismerése, marketingkommunikáció, piaci bevezetés, szaloncukor, szezonalitás, Univer, új termék bevezetése
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 12:59
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:30

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet