Repülőtéri retail marketingben használt digitális promóciók, megjelenések és azok hatásai az utasokra

Ádám Dóra (2021) Repülőtéri retail marketingben használt digitális promóciók, megjelenések és azok hatásai az utasokra. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Y07HPT_Ádám Dóra_Szakdolgozat.pdf]
Előnézet
PDF
Y07HPT_Ádám Dóra_Szakdolgozat.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of nyilatkozat_nyilvános.pdf] PDF
nyilatkozat_nyilvános.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (319kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témájává azért is választottam a reptéri marketinget digitális megoldásokkal ötvözve, mert az itt eltöltött fél évem rámutatott, milyen fontos, hogy az ilyen nemzetközi helyek is lépést tartsanak a technológiai fejlődéssel és a marketing trendjeivel, a digitalizációval, és mindig újítsanak a digitális megoldásokban is. Sok időt töltöttem a terminálon, ahol mindig nagy figyelemmel kísértem végig az utasok reakcióit a különböző promóciókra, illetve vásárlási szokásaikat is igyekeztem megfigyelni.Jelen tanulmányom A repülőtéri digitális megjelenések című kérdőívre (lásd: 2. számú melléklet) adott válaszok során kapott eredményeket, statisztikákat tárja fel. Célom, hogy a kutatásom kezdetén megfogalmazott feltételezéseimre választ kapjak, ami legfőképpen az, hogy a digitális megoldások, promóciók, digitális felületeken futó hirdetések a terminálon hogyan hatnak az utasokra, mennyire befolyásolja vásárlási szándékukat. Többek közt azokat is vizsgálom, hogy például a fiatalabb generációra nagyobb hatással van-e a digitális megjelenés, mint az idősebb korosztályra, vagy, hogy van-e megoszlás nemi tekintetben is. Fő kérdésem, hogy ösztönzőbb hatással van-e az utasra egy digitális promóció által kínált lehetőség, kedvezmény, nyereményjátékban való részvétel, illetve, hogy gyakrabban vásárol-e a repülőtéren töltött idő alatt, ha a digitális felületeken, kijelzőkön promóciós felhívások jönnek szembe vele.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Budapest Airport, digitális marketing, digitális promóció, reptéri marketing, repülőtér, repülőtéri marketing, retail marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Feb. 16. 13:35
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 09:33
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/28715

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet