A fast fashion szerepe Magyarországon és globálisan a koronavírus előtti és utáni időszakban

Balla Zsófia (2021) A fast fashion szerepe Magyarországon és globálisan a koronavírus előtti és utáni időszakban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Balla_Zsofia_ABTSFU.pdf] PDF
Szakdolgozat_Balla_Zsofia_ABTSFU.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Az idei év első szakaszában, a vírushelyzet beálltával az üzleteknek rendkívüli változások és változtatások mellett kellett helyt állniuk. Először még csak korlátozták a nyitvatartásukat, majd bevezették az idősek sávját, végül be is zárták körülbelül három hónapra őket. Ez idő alatt sok üzlethálózat számolt be forgalomnövekedésről, míg mások ennek ellenkezőjéről tájékoztattak.  Ennek következtében és a versenyben maradás érdekében, az egyetlen megoldás az online értékesítésre való átállás volt. Azon vállalkozások számára, amelyek eddig is rendelkeztek webshop-okkal, nem tűnt túl nagy feladatnak, de a helyzet mégsem volt ilyen egyszerű. Rengeteg alkalmazott elbocsátásáról kellett dönteniük, és a munkahelyek elvesztése miatt a vásárlások száma is csökkent. Nem ez volt az egyetlen oka a visszaesésnek, az emberek számukra fontosabb dolgokat vásároltak, több okból is kifolyólag. A kereskedőknek át kellett értékelniük az eddig jól bevált stratégiájukat, és olyan megoldást találniuk, amely segítségével meg tudják tartani a bevételt, a profitot és a piaci részesedést is.  A vevői szükségletek és igények feltárása a legfontosabb feladat egy üzlet számára a biztos profit eléréséhez. Ehhez elengedhetetlen a megfelelő, piac- és vásárlóorientált stratégia kialakítása. Az elektronikus kereskedelemre való átállás megoszló véleményeket váltott ki a fogyasztókból. A vállalatoknak arra kellett törekedniük, hogy az általuk biztosított online platformon minél gördülékenyebben folyhasson a vásárlás. Mivel a legtöbb fast fashion márka nemzetközi cégcsoporthoz tartozik és a világban sok helyen jelen vannak, általában a központban határozzák meg a fejlődési irányokat. Minden cégnél más-más a prioritás, mást helyeznek előtérbe a fejlesztések kapcsán, így lehetnek különbségek ezekben a fejlődési ívekben. Ezek nagyrészt hosszú távú célok, de jelen esetben a vírus miatt gyorsan kell cselekedni, így a cégeknek nincs annyi idejük ezek kidolgozására, a fejlesztési projektek sokszor menet közben alakulnak. A tapasztalat az volt, hogy a globális piacvezető vállalatoknak is bevétel kieséssel kellett számolniuk, de fel tudták venni a versenyt a már meglévő, jól bevált applikációkkal, AR shop-okkal és a fogyasztókról begyűjtött információkkal.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Jäckel Katalin
Külső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Kovács Ildikó
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: divat, fast fashion, globális, H&M, koronavírus, Magyarország, Zara
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Feb. 16. 13:35
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:38

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet