Flottakezelés egy induló cég és a fogyasztók szemszögéből

Bán Szabolcs (2021) Flottakezelés egy induló cég és a fogyasztók szemszögéből. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Bán Szabolcs szakdolgozat 2020 BGE-KKK.pdf] PDF
Bán Szabolcs szakdolgozat 2020 BGE-KKK.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 05..

Download (1MB)
[thumbnail of Bán Szabolcs szakdolgozat bizalmasági nyilatkozat.pdf] PDF
Bán Szabolcs szakdolgozat bizalmasági nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (171kB)

Absztrakt (kivonat)

Szinopszis Bán Szabolcs vagyok, és az egyetem levelező szakon történő végzése mellett az F-Motorwagen Rent Kft.-nél dolgozom flotta üzletág vezető pozícióban. Cégem flottakezeléssel, azaz operatív lízinggel foglalkozik, ezért úgy gondoltam, hogy ezt a témát  választom a szakdolgozatomhoz. A témaválasztást indokolja még, hogy szeretnék többet megtudni, a flottakezelésről a kutatásaim által, és szeretném megtalálni azokat a pontokat, ahol jobban tudom fejleszteni cégünk szolgáltatásait és, hogy mik azok a vállalati stratégiák, amit egy ilyen összetett, és sok versenyzőből álló piacon alkalmazni érdemes, a versenyelőny megszerzése végett. Dolgozatomban a jelenlegi munkaadó cégem, az F-Motorwagen Rent Kft. tevékenysége alapján szeretném bemutatni egy kisméretű, friss flottakezelő cég főbb működési elvét, nehézségeit és lehetőségeit. Szekunder kutatásomban megvizsgáltam az egyes piaci stratégiákat. Mindezeken felül utána néztem az egyes piaci pozíciók tulajdonságainak és azoknak a stratégiáknak, amiket a piaci pozícióból adódóan érdemes alkalmazni a résztvevő cégeknek. A következő részben, konkrétan a flottakezeléssel és a  flottakezelői piac szereplőivel foglalkoztam. Megvizsgáltam a domináns résztvevőket, és különböző tulajdonságok alapján összehasonlítottam a saját cégemmel. Az összegyűjtött információk alapján megállapítottam, hogy a 2016-ban megalapított F-Motorwagen Rent Kft. a piac többi szereplőjéhez képest kisméretű, de vannak a nagyon nagy flottakezelő piacnak olyan fogyasztói szegmensei, melyek megfelelő minőségű kiszolgálásával nyereséges lehet és jól fejlődhet a domináns vállalatok mellett. A szekunder kutatásommal, a megfelelő szakirodalomból összegyűjtött információk alapján megállapítottam, hogy az F-Motorwagen Rent Kft.-nek piaci helyzetéből adódóan a nieche, azaz résmarketing stratégiát célszerű alkalmaznia. Bemutattam továbbá, azokat a konkrét flottapiaci igényeket, melyek a piac más szereplői által nem kerültek eddig kielégítésre és a cégem pont ezeket a piaci réseket lovagolja meg. Az általam elkészített primer- és szekunder kutatás, illetve a flottapiac domináns szereplőinek alapos felmérése alapján felírt stratégiák létjogosultságát, melyeket egy induló cégnek érdemes kiaknázni. Ilyen volt például, a teljeskörű flottakezelési szolgáltatás nyújtása, miszerint bérelt autókkal felmerülő összes tevékenységet ténylegesen mi végezzük, így rengeteg időt spórolunk meg ügyfeleinknek. A primer kutatás egy másik fő stratégiai elemét is alátámasztotta, miszerint ritka az olyan cég, a piacon akik olyan akár egyedi prémium flottakezelését is vállalják mint mi. Szolgáltatásunk kereslete és a piaci potenciál miatt úgy gondolom, ha folytatjuk eddigi stratégiáinkat céges szinten, kijavítjuk apró hibáinkat, még precízebben kiszolgáljuk ügyfeleinket a piac egyik meghatározó vállalata lehetünk. Örülök annak, hogy a cégem által eddig elkezdett stratégia létjogosultsága ténylegesen beigazolódott. A szekunder, illetve primer kutatásaim is megannyi hasznos információval szolgáltak számomra, melyek alapján sok ötletet fogalmazódott meg fejemben a jövőt illetően. A kutatások pozitívuma továbbá, hogy felhívták figyelmemet, az olyan lehetőségekre, melyek még kihasználatlanok, s olyan gyengepontokra, amik fejlesztésre szorulnak cégemnél.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Fogassy György
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Szánthó Zsuzsanna
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: autóipar, cégesautó, flottakezelés, piaci pozíció, piaci stratégiák
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Feb. 16. 13:35
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:35

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet