Táplálékkiegészítők online értékesítése

André Alexandra (2021) Táplálékkiegészítők online értékesítése. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of André Alexandra T26V0G_Táplálékkiegészítők online értékesítése_Szakdolgozat.pdf] PDF
André Alexandra T26V0G_Táplálékkiegészítők online értékesítése_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája a táplálékkiegészítők online értékesítése, és annak a vásárlása felé irányult. Azt kívántam megvizsgálni, hogy a fogyasztók, az internet adta egyre több lehetőségének köszönhetően, hogyan is szereznek új ismereteket ezekről a termékekről, illetőleg, hogy hogyan viszonyulnak ezeknek a készítményeknek a fogyasztásához, valamint az egészség, és az egészséges életmódhoz való hozzáállásukra is kíváncsi voltam. A témához és a kutatás megértéséhez igen szerteágazó, több, különféle elemet magába foglaló szekunder adatok feldolgozása után, egy kérdőíves megkérdezésen alapuló primer kutatást vittem végbe, egy 120 fős minta segítségével.Mivel a dolgozatom központi témája a táplálékkiegészítők portékájának az online értékesítése volt, így e köré építettem fel három, általam megfogalmazott állítást, hipotézist, amelyekből mind a három be is igazolódott a kérdőívben megadott válaszok alapján. Az állításom, miszerint azoknak az embereknek a többsége, akik aktív követőként vesznek részt a cég mindennapjaiban a közösségi média felületein, és így legalább havonta vásárolnak ilyen készítményeket volt az első, mely teljesült. A második kijelentésem arra irányult, hogy manapság már egyre inkább nő az online térben történő tájékozódás és vásárlás a fogyasztók körében, kihegyezve a hangsúlyt a már fentebb említett árucikkekre. Ez szintén beigazolódott. Végezetül pedig a harmadik feltételezésem egy már összetettebb, és mélyebb témába nyúlt, miképpen az átlagfogyasztók a táplálékkiegészítő és/vagy gyártó cégek, a közösségi médiában erőteljesen alkalmazott marketingkommunikációjával nem tudnak azonosulni, nem értenek vele egyet, ugyancsak teljesültnek mondható. A hipotézisek kiértékelésénél hosszasan kifejtettem, hogy melyek is pontosan azok a kérdések, amelyek alátámasztják az említett hipotéziseket. A témának a megalapozásához és megismeréséhez, az általam ismertetett és rendszerezett szekunder adatoknak a feldolgozása nyújt segítséget. Maga, a kutatás értelmezhetőségében is ez nyújt egyfajta alapot. Mivel a  téma központi eleme a táplálékkiegészítő produktumok, így első körben ezt mutattam be, hiszen fontosnak tartom, hogy tisztában legyünk a különféle készítményekkel, valamint azzal, hogy miként tehetünk az egészségünkért. Ez után az ismertető után, az online értékesítés világát igyekeztem bemutatni, valamint, hogy mik is az előnyei, miért is szeretjük/szerethetjük.  Ahhoz, hogy megértsük, hogy a fogyasztót mi viszi rá arra, hogy egy bizonyos terméket, jelen esetben, hogy egy ilyen készítményt vásároljon, részletesen ismertettem a fogyasztói magatartást befolyásoló tényezőket. Tovább görgetve ezt a gondolatmenetet, mivel az online térben történő értékesítésre fektettem a hangsúlyt, a reklámozás volt a következő fejezet, amelyet megvizsgáltam, azon belül is, azt, hogy mégis milyen hatással vannak ránk, mit hoznak ki belőlünk, valamint mennyire tudnak minket befolyásolni vagy sem, és, hogy mitől is olyan sikeresek, mi lehet a titkuk. A szekunder adatok kielemzésével léphettem tovább a felállított hipotéziseim vizsgálatára, melyeket a primer kutatásom eredménye sikeresen alátámasztott, tehát kijelenthetem, hogy mindhárom hipotézisem teljesült.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: egészségmegőrzés, fogyasztói magatartás, meggyőzés, online értékesítés, táplálékkiegészítők
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Feb. 16. 13:35
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:32

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet