A reklám támadáspontja avagy a tudatos fogyasztóvá válás rögös útja

Csomor Rita (2020) A reklám támadáspontja avagy a tudatos fogyasztóvá válás rögös útja. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Csomor Rita_Szakdolgozat_G86MVJ.pdf] PDF
Csomor Rita_Szakdolgozat_G86MVJ.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Összefoglaló   Szakdolgozatom témájaként a reklámot, a tudatos fogyasztást és önellátó gazdálkodást választottam. Témaválasztásom elsősorban a tudatos fogyasztás és környezetvédelem iránti személyes kötődésemre alapul. Dolgozatomat az alapfogalmak tisztázásával kezdem. Elméleti részként meghatározom a reklám, környezetvédelem, környezettudatosság, fenntarthatóság, fenntartható fejlődés, tudatos fogyasztás, ökofalu, önfenntartó gazdálkodás, önellátó gazdaság fogalmát, majd ezt követően a dolgozat központi részeként mutatok be egy önellátó gazdálkodást egy ökofalu példáján keresztül. Előzményként fontosnak tartottam megismertetni a paraszti gazdálkodás átalakulásának bemutatását. Kutatásom során érintőlegesen foglalkozom a földművelő gazdaság múltjával, a hagyományos paraszti gazdálkodás felbomlásával. Kérdőíves megkereséssel a fogyasztók magatartásának vizsgálatát és általános jellemzését tűztem ki célul. Tanulmányoztam többek között a fogyasztók környezetvédelemmel kapcsolatos tevékenységeit, informálódásait, a vásárlási szempontokra való érzékenységüket (pl. árérzékenység), a környezettudatos magatartásaikat például szelektív hulladékgyűjtés, vízpazarlás vagy takarékosság, újrahasznosítás. Vizsgáltam továbbá a reklám hatását és a hazai termelőkkel való kapcsolatukat. Kutatásom által többek között azt szeretném bizonyítani, hogy társadalmi szinten is fontos a tudatos fogyasztásra törekvés, a jövő generációjának élhetőbb környezet teremtése. Szakdolgozatom legfontosabb következtetése, hogy nagyon fontos lenne a környezeti problémákra és azok megoldásaira felhívni a figyelmet, akár kampányok segítségével is. Vizsgálataim alátámasztják, hogy a reklámok befolyásolják a fogyasztói társadalmat. Véleményem szerint az államnak és a médiának ugyanúgy nagy szerepet kell vállalnia, mint egy átlagos fogyasztónak abban, hogy népszerűsítse a környezet védelmét és azt, hogyan lehet a fenntartható fejlődést biztosítani és mindenkit aktív cselekvésre ösztönözni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Üzleti szakoktató

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Keszei Barbara
Belső
egyetemi tanársegéd, Pedagógia Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fenntartható fejlődés, fogyasztás, környezettudatosság, önfenntartó gazdálkodás, reklám
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Feb. 08. 14:07
Utolsó módosítás: 2021. Feb. 08. 14:07

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet