Csomor Rita (2020) A reklám támadáspontja avagy a tudatos fogyasztóvá válás rögös útja. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Csomor Rita_Szakdolgozat_G86MVJ.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Összefoglaló Szakdolgozatom témájaként a reklámot, a tudatos fogyasztást és önellátó gazdálkodást választottam. Témaválasztásom elsősorban a tudatos fogyasztás és környezetvédelem iránti személyes kötődésemre alapul. Dolgozatomat az alapfogalmak tisztázásával kezdem. Elméleti részként meghatározom a reklám, környezetvédelem, környezettudatosság, fenntarthatóság, fenntartható fejlődés, tudatos fogyasztás, ökofalu, önfenntartó gazdálkodás, önellátó gazdaság fogalmát, majd ezt követően a dolgozat központi részeként mutatok be egy önellátó gazdálkodást egy ökofalu példáján keresztül. Előzményként fontosnak tartottam megismertetni a paraszti gazdálkodás átalakulásának bemutatását. Kutatásom során érintőlegesen foglalkozom a földművelő gazdaság múltjával, a hagyományos paraszti gazdálkodás felbomlásával. Kérdőíves megkereséssel a fogyasztók magatartásának vizsgálatát és általános jellemzését tűztem ki célul. Tanulmányoztam többek között a fogyasztók környezetvédelemmel kapcsolatos tevékenységeit, informálódásait, a vásárlási szempontokra való érzékenységüket (pl. árérzékenység), a környezettudatos magatartásaikat például szelektív hulladékgyűjtés, vízpazarlás vagy takarékosság, újrahasznosítás. Vizsgáltam továbbá a reklám hatását és a hazai termelőkkel való kapcsolatukat. Kutatásom által többek között azt szeretném bizonyítani, hogy társadalmi szinten is fontos a tudatos fogyasztásra törekvés, a jövő generációjának élhetőbb környezet teremtése. Szakdolgozatom legfontosabb következtetése, hogy nagyon fontos lenne a környezeti problémákra és azok megoldásaira felhívni a figyelmet, akár kampányok segítségével is. Vizsgálataim alátámasztják, hogy a reklámok befolyásolják a fogyasztói társadalmat. Véleményem szerint az államnak és a médiának ugyanúgy nagy szerepet kell vállalnia, mint egy átlagos fogyasztónak abban, hogy népszerűsítse a környezet védelmét és azt, hogyan lehet a fenntartható fejlődést biztosítani és mindenkit aktív cselekvésre ösztönözni.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fenntartható fejlődés, fogyasztás, környezettudatosság, önfenntartó gazdálkodás, reklám |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Feb. 08. 14:07 |
Utolsó módosítás: | 2021. Feb. 08. 14:07 |
Actions (login required)
Tétel nézet |