The effect of K-pop on South Korea’s inbound tourism and destination image

Bicskei Bianka (2021) The effect of K-pop on South Korea’s inbound tourism and destination image. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of The effect of K-pop on South Korea’s inbound tourism and destination image.pdf] PDF
The effect of K-pop on South Korea’s inbound tourism and destination image.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

The destination image of South Korea varies greatly in people’s minds. As K-pop, especially BTS became more and more famous worldwide the number of foreign tourists travelling to South Korea started to increase in the past few years. This study aims to determine whether K-pop has the ability to change the opinion of people about the image of South Korea. Specifically, it investigates how one group can contribute to Korea’s economy and tourism sector and who are affected by the phenomena the most. To answer the research questions an analysis of K-pop thematic routes and an online survey were conducted. The results suggested that those respondents who took part on a thematic tour had a more entertaining trip and that K-pop changed respondents’ way of thinking about South Korea in a positive direction.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Schultz Éva
Belső
egyetemi tanársegéd, Turizmus Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: country image, culture, South Korea, tourism, tourist destination
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Feb. 08. 14:05
Utolsó módosítás: 2021. Feb. 08. 14:05

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet