Reklámok gyerekekre gyakorolt hatásai

Garancsi Lotti Réka (2020) Reklámok gyerekekre gyakorolt hatásai. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Reklámok gyerekekre gyakorolt hatásai.pdf] PDF
Reklámok gyerekekre gyakorolt hatásai.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témájaként a reklámok gyerekekre mért hatásainak vizsgálatát választottam. Ez egy hozzám közelálló terület, mert az egyetemi éveim során egyre inkább elkezdett érdekelni a reklámpszichológia, és sokat olvastam az évek alatt ehhez kapcsolódó könyveket. Aktuális témának találtam, mert a mai gyerekek mindennapjainak java részét kiteszi az elektronikus eszközök használata, ahol rengeteg reklámmal találkozhatnak. A tanulmányomban a reklám fogalmáról, gyerekek, mint fogyasztókról, magáról a reklámpszichológiáról írtam. Később kitértem a média gyerekekre mért hatásaira pszichológiai szempontból, végül néhány mondatban írtam a gyerekek megjelenítéséréről a reklámokban. Szakirodalmi áttekintésem után, egy kérdőíves kutatást végeztem el, az átláthatóbb eredmény érdekében. Olyan szülőket kértem fel a kérdőív kitöltésére, akiknek gyereke az internet világában nőtt fel. Szakdolgozatom célja az volt, hogy fényt derítsek arra, mennyire vannak jelen a mai kisgyerekek életében a reklámok, és hogy ezek pozitívan, vagy negatívan hatnak-e rájuk, és ez által az egész család mindennapjaira.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fejlődéslélektan, gyerekek, médiafogyasztási szokások, reklám, reklámpszichológia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Feb. 08. 13:58
Utolsó módosítás: 2021. Feb. 08. 13:58

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet