Garancsi Lotti Réka (2020) Reklámok gyerekekre gyakorolt hatásai. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Reklámok gyerekekre gyakorolt hatásai.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témájaként a reklámok gyerekekre mért hatásainak vizsgálatát választottam. Ez egy hozzám közelálló terület, mert az egyetemi éveim során egyre inkább elkezdett érdekelni a reklámpszichológia, és sokat olvastam az évek alatt ehhez kapcsolódó könyveket. Aktuális témának találtam, mert a mai gyerekek mindennapjainak java részét kiteszi az elektronikus eszközök használata, ahol rengeteg reklámmal találkozhatnak. A tanulmányomban a reklám fogalmáról, gyerekek, mint fogyasztókról, magáról a reklámpszichológiáról írtam. Később kitértem a média gyerekekre mért hatásaira pszichológiai szempontból, végül néhány mondatban írtam a gyerekek megjelenítéséréről a reklámokban. Szakirodalmi áttekintésem után, egy kérdőíves kutatást végeztem el, az átláthatóbb eredmény érdekében. Olyan szülőket kértem fel a kérdőív kitöltésére, akiknek gyereke az internet világában nőtt fel. Szakdolgozatom célja az volt, hogy fényt derítsek arra, mennyire vannak jelen a mai kisgyerekek életében a reklámok, és hogy ezek pozitívan, vagy negatívan hatnak-e rájuk, és ez által az egész család mindennapjaira.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fejlődéslélektan, gyerekek, médiafogyasztási szokások, reklám, reklámpszichológia |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Feb. 08. 13:58 |
Utolsó módosítás: | 2021. Feb. 08. 13:58 |
Actions (login required)
Tétel nézet |