Az Instagramon megjelenő influencer marketing hatásai a fiatal nőkre

Győry Viktória (2020) Az Instagramon megjelenő influencer marketing hatásai a fiatal nőkre. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Győry Viktória szakdolgozat BSc 2020.pdf] PDF
Győry Viktória szakdolgozat BSc 2020.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A reklámoknak több szerepe van az életünkben annál, mint hogy a márkát vagy az eladni kívánt terméket népszerűsítsék. Nagy hatással lehetnek a személyiségünk és a lelki állapotunk alakulásában. Dolgozatomban az Instagramon megjelenő influencer marketing reklámjaira koncentrálok. Kutatásom célja az ezeket formáló hatások feltérképezése és az azokat meghatározó okok felkutatása. A kutatás jelentősége abban áll, hogy olyan fontos lélekre negatívan ható befolyásolási tényezőkre mutat, amelyek felfedése hozzájárulhat olyan megfelelő töltetű online reklámok gyártásához, amelyek nem okoznak negatív változást a fogyasztó életében és gondolkodásában. A dolgozat fő kutatási kérdése az emberi érzéseket és véleményt kiváltó influencer reklámok hatására utal. Milyen módon befolyásolja a közösségi média reklámjaiban, ezen belül is az Instagram influencer marketingjében megjelenő testideál a 21. századi nő önbecsülését, magabiztosságát és magáról, valamint másokról alkotott képét? Ezen fő kutatási kérdés megértését szolgálja az alkérdés: Hogyan kapcsolódik össze az influencer marketing és a nőkben kialakult önbecsülés? Ezen kérdések megértését szolgálja a mai online társadalom által idealizált testalkatok, valamint az azokra irányuló mozgalmak feldolgozása is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Hübner Andrea
Belső
egyetemi tanársegéd, Pedagógia Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: énkép, influencer, Instagram, marketing, önbecsülés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Feb. 08. 13:58
Utolsó módosítás: 2021. Feb. 08. 13:58

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet