Havasi Viktória (2021) A hazai fesztiválok fenntarthatósági törekvései a Sziget Fesztivál példáján keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
SZAKDOLGOZAT_PDF_vegleges_Havasi Viktoria.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Mindenképpen olyan témát szerettem volna választani ami aktuális, foglalkoztat és kiemelkedő szerepe van a jövőre nézve. Napjainkban egyre nagyobb trend, hogy a szabadidőnket aktívan töltsük, rendezvényekre látogassunk, szórakozzunk és kikapcsolódjunk. Véleményem szerint éppen ezért kellene nagyobb hangsúlyt fektetni a jövőben arra, hogy ezen események fenntarthatóbbak legyenek. Egy ilyen nagy volumenű rendezvény szervezéséhez és lebonyolításához rengeteg erőforrásra van szükség, ami hosszútávon hatalmas terhet ró a környezetünkre. A nagy mennyiségű szemét ami keletkezik, mérhetetlenül nagy környezetszennyező hatással bír, akár viszafordíthatatlan környezeti károkat okozva. A dolgozat megírásával az a célom, hogy felmérjem, az emberek életében mennyire fontos a zöld életmód, illetve hogy egy pillanatképet nyújtsak, jelenleg hogy törekednek a magyar zenei fesztiválok arra, hogy fenntarthatóbbak legyenek. Mindemellett, több éve dolgozok fesztiválokon, így saját tapasztalataimat is fel tudtam használni. A szakdolgozatomban kétféle kutatási módszert alkalmaztam. Egyrészt, egy kérdőív segítségével a fogyasztók hozzáállását szerettem volna felmérni a témával kapcsolatban. Kíváncsi voltam arra, hogy milyen szintű szerepet játszik az életükben a zöld életmód, illetve, hogy egy fesztiválon mennyire figyelnek oda ezekre szórakozás közben. Arra is kitértem, hogy esetleg hajlandóak lennének e többet fizetni azért, hogy a jövőben még több fenntartható újítás legyen jelen a magyar zenei fesztiválokon. Ehhez kapcsolódtak a hipotéziseim is: · Magyarországon, még nem alakult ki az a fenntartható szemléletmód, ami alapján az emberek mindennapi életükben is helyet kap a fenntarthatóság. · Mivel ez a szemléletmód alapvetően hiányzik sokakból, ezért a szórakozási, fesztiválozási szokásaik között sem szerepel, elhanyagolható. · Kevesen lennének hajlandóak többet fizetni azért, hogy minél több fesztivál lehessen fenntarthatóbb a jövőben, és valósuljon meg minél több zöld újítás. Az első felvetésemet nem tudtam egyértelműen sem elfogadni sem megcáfolni, egyrészt a minta nagysága miatt, másrészt mert az emberek ilyen kérdésekben akarva akaratlanul is hajlamosak magukat jobb színben feltüntetni a valóságnál. A második hipotézisemet megcáfoltam, a kérdőívemben egyértelműen látszik, hogy a fiatalabb generációkban már megszületett a gondolat, hogy óvjuk a környezetünket tudatosan próbálnak erre odafigyelni a fesztiválokon is. A harmadik hipotézisemet elfogadtam, a kitöltők között nagyon kevesen állították azt, hogy hajlandóak lennének többet fizetni annak érdekében, hogy egy fesztivál fenntarthatóbb legyen. A téma egy másik oldalról való megközelítése céljából készítettem egy interjút, Dominus Ákossal – aki a Sziget Iroda, fenntarthatóságért felelős munkatársa. Ez a téma szerintem jelenünk egyre fontosabb részét képezi, remélem, hogy egyre többen ébrednek rá erre, és együttes erővel képesek leszünk tenni azért, hogy az utánunk következő generációk is élvezhessék a földi lét örömét.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fenntarthatóság, fesztivál, fogyasztói igények, gyakorlati példák, hipotézis |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Feb. 08. 13:56 |
Utolsó módosítás: | 2021. Feb. 08. 13:56 |
Actions (login required)
Tétel nézet |