The Influence of Memes in Political Marketing

Csontos Márton (2020) The Influence of Memes in Political Marketing. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Memes and Politics Thsesis YES.pdf] PDF
Memes and Politics Thsesis YES.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

The thesis revolves around the involvement of modern internet memes in American Politics. The thesis goes over the creation of the meme and how it became what it is today, the major American elections and presidencies are analyzed and thoroughly investigates to show how memes had their own effect in the marketing worldA short analysis of similar studies and a questionnaire searching for public opinion was made Finally the results are analyzed and broken down into deeper ideas.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Hübner Andrea
Belső
egyetemi tanársegéd, Pedagógia Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: image, Memetics, Political Marketing, qualitative research, Questionnaire
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Feb. 08. 13:55
Utolsó módosítás: 2021. Feb. 08. 13:55

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet