Nagy Gabriella (2020) Az aktív turizmus szerepe Magyarországon és az Észak-Magyarországi régióban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
NagyGabriella_BSc_szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban az aktív turizmus helyzetét vizsgáltam az Észak-Magyarországi régióban. Az aktív turizmus egyre kedveltebb formája lett a turizmusnak az évek során. Hazánkban és a régióban is az aktív turisztikai termékek szélesedő tárházával találkozhatunk. Kutatásom során kérdőíves kutatást alkalmaztam 150 fővel, illetve a Mátra Jövője Turisztikai Egyesület Elnökével készíttettem interjút a Mátra aktív turisztikai helyzetéről. Kutatási kérdéseim a következők voltak: Melyek a preferált aktív turisztikai termékek Magyarországon és Észak-Magyarországon? Van-e összefüggés az egészségmegőrzés és az aktív turizmus között? Lehet-e a Mátra Észak-Magyarország aktív turizmusának egyik húzóereje? Mi teszi vonzóvá és mi tehetné még vonzóbbá az Észak-Magyarországi régiót az aktív turizmus szempontjából? Kutatásom eredményeként elmondható, hogy érdemes regionális kutatásokat végezni, hiszen még országos szinten is kevés az aktív turizmust bemutató felmérés. Kutatási kérdéseimre kapott válaszok a következők: kérdőíves felmérésemre adott válaszok alapján kiderült, hogy a legnépszerűbb termékek országosan a természetjárás és a kerékpározás voltak, annak ellenére, hogy az egyre modernebb, fejlődő világban több aktív turisztikai termék is a kínálatot gazdagítja. Régiós viszonylatban 2. helyre -a természetjárás és kerékpározás közé- az egyre növekvő kínálatának és népszerűségének köszönhetően a kaland/extrém turizmus került. A kutatásom eredménye egyértelműen pozitív összefüggést jelzett az egészségmegőrzés, egészségtudatosság és az aktív turizmus között. Interjúm alapján elmondható, hogy a Mátra a régióban egyértelműen aktív turisztikai húzóerőnek minősül. A régió vonzereje összességében a különleges természeti, földrajzi adottságaiban rejlik, ami pedig még vonzóbbá tehetné az Észak-Magyarországi régiót, azok a legkedveltebb termékhez kapcsolódnak: túraútvonalak infrastruktúrájának fejlesztése, az alapszolgáltatások és a kaland/extrém sportolási helyszínek lehetőségeinek bővítése. Következtetéseim a szakdolgozatomból a következők: fontos a népesség szélesebb körű tájékoztatása az aktív turisztikai termékekről, emellett célszerű lenne az ágazat kiemeltebb gazdasági támogatása. Fel kell hívni a figyelmet az aktív turizmus egészségre való jótékony hatására. A népesség által magas költségűnek ítélt termékek, mint a golf és a vadászat, a felmérésem alapján is a népszerűségi lista végén szerepelnek. A fejlesztéseknél a népszerű termékekre érdemes fókuszálni. A látogatottság és a kereslet pontosabb megítélésére jól hasznosítható adatbázisokat kellene létrehozni, ezzel segítve a szolgáltatókat, hogy célzottan tudják bővíteni a kínálatukat figyelembevéve a költséghatékonyságot és a fenntarthatóságot is. A kommunikációs, marketing tevékenységek fejlesztése is ajánlatos, melyek segíthetnek abban, hogy a fogyasztók információhoz jussanak, illetve, hogy változtathassanak a negatív megítélésükön néhány termékkel kapcsolatban.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | aktív turizmus, egészségmegőrzés, fejlesztések, húzóerő, turisztikai termékek |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Feb. 08. 13:55 |
Utolsó módosítás: | 2021. Feb. 08. 13:55 |
Actions (login required)
Tétel nézet |