Marketingstratégia kialakítása és bemutatása a Mondeo Kft. példáján

Szilágyi Attila (2020) Marketingstratégia kialakítása és bemutatása a Mondeo Kft. példáján. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat-SZILÁGYI-ATTILA-GUQ1CF-JAVÍTVA.pdf] PDF
Szakdolgozat-SZILÁGYI-ATTILA-GUQ1CF-JAVÍTVA.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (891kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom témája marketingstratégia kialakítása és bemutatása a Mondeo Kft. példáján keresztül. Az online és offline marketing rendszereken keresztül és a benne rejlő potenciálok kiaknázása, mind a szakdolgozatom része. A bevezető rész tartalmazza a témaválasztásom indoklását, a szakdolgozat célját, problémafelvetést, a szakdolgozatom felépítését, illetve a kutatások módszertanát. A szakdolgozat következő része a szakirodalom áttekintését foglalja magában, ahol a marketinget és stratégiát mutatom be, majd az offline marketing és annak eszközeit ismertetem, továbbá az online marketing típusait és annak szerepeit is meghatározom. Továbbiakban pedig a marketingstratégiát és annak a részstratégiáit mutatom be. Több szakirodalom alapján végeztem el a szekunder kutatásaim, ez alapján készült el a második nagy fejezetem.A következő fejezetben, a harmadikban a Mondeo Kft. vállalkozást mutatom be. A vállalkozás külső környezeti hatásainak vizsgálatára a STEEP elemzést, az iparági helyzetelemzésre a Porter féle 5 erő modellt, utolsó sorban pedig a SWOT elemzést készítettem el, amely a külső és belső tényezők kölcsönhatását vizsgálja a Mondeo Kft. számára. A negyedik fejezetben a jelenlegi működését mutatom be a Mondeo Kft.-nek. Mély interjú keretében készítettem el a vállalkozás jelenlegi és jövőbeli tevékenységéről szóló írásomat. Primer kutatásom egyik fele volt a mély interjú készítése a tulajdonossal, egyben az üzlet vezetőjével.Primer kutatásom másik részét viszont az ötödik fejezet ismerteti. Az autó- és kamion alkatrész vásárlási szokásait mértem fel a háromszéki fogyasztóknak. Kitértem ugyanakkor a Mondeo Kft. ismertségére is a válaszadók körében.A sepsiszentgyörgyi üzlet vezetőjével folytatott interjú, illetve a kutatás eredményeimnek összevetésével, le tudtam szűrni a tapasztalatokat és újabb megoldással tudtam elé állni a vásárlói igények kielégítése érdekében. A későbbiekben, az elkövetkezendő években feltehetően megfognak valósulni a célkitűzések és az online térnyerése jóval kedvezőbb pozícióba fogja helyeztetni a vállalkozást. Az értékesítés növekedése, újabb vásárlók bevonzása, illetve a már meglévő vásárlók megtartása, mind elengedhetetlen, hogy további sikeres évek elé nézzen a vállalat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kovács András
Belső
egyetemi docens, Kereskedelem Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: kisvállalkozások, kisvállalkozók, marketing terv, online marketing, stratégiai marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Feb. 08. 13:53
Utolsó módosítás: 2021. Feb. 08. 13:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet