Szilágyi Attila (2020) Marketingstratégia kialakítása és bemutatása a Mondeo Kft. példáján. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Szakdolgozat-SZILÁGYI-ATTILA-GUQ1CF-JAVÍTVA.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (891kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom témája marketingstratégia kialakítása és bemutatása a Mondeo Kft. példáján keresztül. Az online és offline marketing rendszereken keresztül és a benne rejlő potenciálok kiaknázása, mind a szakdolgozatom része. A bevezető rész tartalmazza a témaválasztásom indoklását, a szakdolgozat célját, problémafelvetést, a szakdolgozatom felépítését, illetve a kutatások módszertanát. A szakdolgozat következő része a szakirodalom áttekintését foglalja magában, ahol a marketinget és stratégiát mutatom be, majd az offline marketing és annak eszközeit ismertetem, továbbá az online marketing típusait és annak szerepeit is meghatározom. Továbbiakban pedig a marketingstratégiát és annak a részstratégiáit mutatom be. Több szakirodalom alapján végeztem el a szekunder kutatásaim, ez alapján készült el a második nagy fejezetem.A következő fejezetben, a harmadikban a Mondeo Kft. vállalkozást mutatom be. A vállalkozás külső környezeti hatásainak vizsgálatára a STEEP elemzést, az iparági helyzetelemzésre a Porter féle 5 erő modellt, utolsó sorban pedig a SWOT elemzést készítettem el, amely a külső és belső tényezők kölcsönhatását vizsgálja a Mondeo Kft. számára. A negyedik fejezetben a jelenlegi működését mutatom be a Mondeo Kft.-nek. Mély interjú keretében készítettem el a vállalkozás jelenlegi és jövőbeli tevékenységéről szóló írásomat. Primer kutatásom egyik fele volt a mély interjú készítése a tulajdonossal, egyben az üzlet vezetőjével.Primer kutatásom másik részét viszont az ötödik fejezet ismerteti. Az autó- és kamion alkatrész vásárlási szokásait mértem fel a háromszéki fogyasztóknak. Kitértem ugyanakkor a Mondeo Kft. ismertségére is a válaszadók körében.A sepsiszentgyörgyi üzlet vezetőjével folytatott interjú, illetve a kutatás eredményeimnek összevetésével, le tudtam szűrni a tapasztalatokat és újabb megoldással tudtam elé állni a vásárlói igények kielégítése érdekében. A későbbiekben, az elkövetkezendő években feltehetően megfognak valósulni a célkitűzések és az online térnyerése jóval kedvezőbb pozícióba fogja helyeztetni a vállalkozást. Az értékesítés növekedése, újabb vásárlók bevonzása, illetve a már meglévő vásárlók megtartása, mind elengedhetetlen, hogy további sikeres évek elé nézzen a vállalat.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | kisvállalkozások, kisvállalkozók, marketing terv, online marketing, stratégiai marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Feb. 08. 13:53 |
Utolsó módosítás: | 2021. Feb. 08. 13:53 |
Actions (login required)
Tétel nézet |