Saját mobilalkalmazás előnyei a szállodák számára

Fodor András (2015) Saját mobilalkalmazás előnyei a szállodák számára. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of FodorAndras_szakdolgozat_vegleges.pdf] PDF
FodorAndras_szakdolgozat_vegleges.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A mobileszközök elterjedését sokan akkora újításnak tekintik, mint anno az internet világszintű összekötését. Teljesen új távlatokat nyit, megváltoztatja a szokásainkat, ezért marketing szempontjából is máshogy kell gondolkodni. Kutatásom alapja a mobilmarketing feltérképezése, lehetőségeinek feltárása. Az emberek eredendően rugalmatlanok és nehezen kezelik a változásokat, az új dolgokat. Mindenre megpróbálnak ráhúzni egy jól ismert sémát, amivel be tudják azt illeszteni rendszerükbe, világképükbe. Annak idején a weboldalak elterjedésekor nem gondoltak még az interakcióra a felhasználókkal, szimplán a nyomtatott sajtó helyett egy monitoron keresztül lehetett elolvasni ugyanazokat a cikkeket. Az okostelefonoknál is hasonló a helyzet, idő kell ahhoz, mire az eszköz lehetőségeit maximálisan kihasználjuk. Az óvatosabbak még csak képeket néznek rajta, az igazán haladóak pedig 5 eszköz helyett használják egyszerre és a kommunikációjuk is teljesen megváltozott a telefonálás és SMS korszakához képest. Ez a hullám elérte a szállodaipart is, ahol az egyes Online Travel Agency-k jelentek meg először az okostelefonok piacán. Mivel régóta van lehetőség online szobát foglalni, fizetni, ezért ez nem egy nagy lépés, csak a készülék változott meg asztali számítógépről egy kisebb számítógépre. Nem sokkal később viszont megjelentek a szállodák saját fejlesztésű, csak az ő vendégeik számára elérhető alkalmazásaik, amelyek mindenkét fél számára egyszerűbbé, olcsóbbá, élvezetesebbé teszik az ügyintézést és esetenként sok minden mást is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus - Vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: mobil applikáció, mobil marketing, vevő elégedettség, m-commerce, mobil weboldal
Felhasználói azonosító szám (ID): Meleg Gizella
Rekord készítés dátuma: 2015. Máj. 13. 16:13
Utolsó módosítás: 2015. Dec. 15. 11:51

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet