Fodor András (2015) Saját mobilalkalmazás előnyei a szállodák számára. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
FodorAndras_szakdolgozat_vegleges.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
A mobileszközök elterjedését sokan akkora újításnak tekintik, mint anno az internet világszintű összekötését. Teljesen új távlatokat nyit, megváltoztatja a szokásainkat, ezért marketing szempontjából is máshogy kell gondolkodni. Kutatásom alapja a mobilmarketing feltérképezése, lehetőségeinek feltárása. Az emberek eredendően rugalmatlanok és nehezen kezelik a változásokat, az új dolgokat. Mindenre megpróbálnak ráhúzni egy jól ismert sémát, amivel be tudják azt illeszteni rendszerükbe, világképükbe. Annak idején a weboldalak elterjedésekor nem gondoltak még az interakcióra a felhasználókkal, szimplán a nyomtatott sajtó helyett egy monitoron keresztül lehetett elolvasni ugyanazokat a cikkeket. Az okostelefonoknál is hasonló a helyzet, idő kell ahhoz, mire az eszköz lehetőségeit maximálisan kihasználjuk. Az óvatosabbak még csak képeket néznek rajta, az igazán haladóak pedig 5 eszköz helyett használják egyszerre és a kommunikációjuk is teljesen megváltozott a telefonálás és SMS korszakához képest. Ez a hullám elérte a szállodaipart is, ahol az egyes Online Travel Agency-k jelentek meg először az okostelefonok piacán. Mivel régóta van lehetőség online szobát foglalni, fizetni, ezért ez nem egy nagy lépés, csak a készülék változott meg asztali számítógépről egy kisebb számítógépre. Nem sokkal később viszont megjelentek a szállodák saját fejlesztésű, csak az ő vendégeik számára elérhető alkalmazásaik, amelyek mindenkét fél számára egyszerűbbé, olcsóbbá, élvezetesebbé teszik az ügyintézést és esetenként sok minden mást is.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Intézeti Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | mobil applikáció, mobil marketing, vevő elégedettség, m-commerce, mobil weboldal |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Meleg Gizella |
Rekord készítés dátuma: | 2015. Máj. 13. 16:13 |
Utolsó módosítás: | 2015. Dec. 15. 11:51 |
Actions (login required)
Tétel nézet |