A kreatív turizmus kínálatának vizsgálata Európában- fókuszban az irodalom

Mihalovics Izabel Katalin (2020) A kreatív turizmus kínálatának vizsgálata Európában- fókuszban az irodalom. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Mihalovics-Izabel_A kreatív turizmus kínálatának vizsgálata Európában-fókuszban az irodalom.pdf] PDF
Szakdolgozat_Mihalovics-Izabel_A kreatív turizmus kínálatának vizsgálata Európában-fókuszban az irodalom.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (782kB)

Absztrakt (kivonat)

A kreatív iparágak hét területet érintenek, ezek az irodalom, a zene, a gasztronómia, a dizájn, a népművészetek, a filmművészet és a médiaművészetek. A turizmus e fajtájánál a passzív befogadás helyett a kreativitáson és az interakción van a hangsúly, a látogatók pedig azért keresik fel az adott kreatív kínálattal rendelkező desztinációt, hogy a kultúrával, a hagyományokkal és a helyi lakossággal találkozhassanak és ismerkedhessenek meg  A dolgozat fő célitűzése az, hogy megvizsgálja a kreatív turizmus kínálatát az irodalom területén. Ehhez öt európai nagyváros kínálatát vizsgálja meg és hasonlítja össze. A választott öt város, amelyek az UNESCO Creative Cities of Literature hálózat tagjai: Barcelona, Dublin, Edinburgh, Milánó és Óbidos. A városok esetében más-más irodalmi örökség adott, ami köré alakították ki a kínálatukat, ezért jó példája a különböző termékek bemutatására. A dolgozat az elemzés megalapozásaként a témát a globalizáció hatására kialakult trendek felől közelíti meg, megvizsgálja az általánosan ismert turizmus trendjeit, a kulturális turizmus és kreatív turizmus és városok általános jellemzőit, valamint az irodalmi turizmus jellemző kínálati elemeit is. A kutatás az alábbi kérdésekre keresi a választ: Hogyan hatott a globalizáció a turizmusra? Mik azok a fordulópontok, amik bekövetkeztek a kereslet igényeiben, ami a trend (kreatív turizmus) kialakulásához vezetett? Mik a kreatív turizmus azon sajátosságai, amely vonzza a keresletet? Miben nyilvánul meg a kreatív turizmus kínálata az irodalom területén? Az egyes városok kínálatára mik a jellemzők? Mik az esetleges hasonlóságok és különbségek? 

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Barcelona, Európa, irodalom, kínálat, kreativitás, turizmus
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Feb. 08. 13:52
Utolsó módosítás: 2021. Feb. 08. 13:52

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet