Gyógyszeripari marketingkommunikáció és annak fogyasztói megítélése

Korb Martin Alex (2021) Gyógyszeripari marketingkommunikáció és annak fogyasztói megítélése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakgolgozat_Korb_Martin_Alex.pdf] PDF
Szakgolgozat_Korb_Martin_Alex.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Világunkban egyre fontosabb szerepet tölt be az egészségügy és ennek fejlődése. Egyre több gyógyszerreklámmal találkozunk évről évre. Tanulmányomban fényt derítek arra, hogy ehhez hogyan viszonyulnak a fogyasztók és hogyan hatnak a hirdetések rájuk. A fő kutatási kérdéseimmel kiderítem, hogy milyen mértékben informálódnak reklámokból az emberek, egy reklámban mi az érdekes/figyelemfelkeltő számukra, illetve a számomra legérdekesebb kérdés, hogy a gyártó céget brand-nek tekinthetik-e a fogyasztók a gyógyszerek területén (mint például az Apple esetében megfigyelhető márkahűség az Apple termékek iránt), és ezáltal nőhet-e a ragaszkodás egy adott gyógyszergyár különféle termékei iránt. Kérdőíves kutatásom azt mutatja, hogy a főként TV, de gyakran internetes hirdetésekben ismerkednek meg a termékekkel a fogyasztók és bár ezeket nem kedvelik, mégis az itt megismert termékeket vásárolják. Ezt az fókuszcsoportos interjú megerősíti, és kideríti, hogy nincs különösebb figyelemfelkeltő elem a gyógyszerreklámokban, de nagyon fontos hogy egyszerű legyen egy termék neve. Emellett megtudjuk, hogy a gyártó cég, mint brand, hatna a vásárlási döntésre, de egyelőre nem rendelkeznek elegendő ismerettel a fogyasztók.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dobó Róbert
Belső
egyetemi tanársegéd, Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, gyógyszerfogyasztás, gyógyszeripar, gyógyszerreklám, marketingkommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Feb. 08. 13:52
Utolsó módosítás: 2021. Feb. 08. 13:52

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet