Influencer marketing lehetőségei az éttermi vendéglátásban

Paul Bence (2020) Influencer marketing lehetőségei az éttermi vendéglátásban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat Paul Bence (T4L3PD) BGE KVIK-Kereskedelmi vendéglátás.pdf] PDF
Szakdolgozat Paul Bence (T4L3PD) BGE KVIK-Kereskedelmi vendéglátás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Egyetemi éveim alatt fontosnak tartottam azt, hogy milyen formában adom el a termékemet, vagy akár saját magamat, milyen erényeket, pozitív tulajdonságokat sorakoztatok fel a fogyasztó, illetve a munkáltató számára annak érdekében, hogy a termékemet, vagy konkrétan engem találjon a megfelelő választásnak. A környező egyetemek közül a Budapesti Metropolitan Egyetem hirdeti (metropoliten.hu, 2019) saját programját úgy, mint myBrand módszer, amelyben a diákok egy olyan közegben töltik minden napjukat, amelyben saját személyiségüket kell úgy tökéletesíteni, mint egy terméket, melyet a tanulmányuk végeztével értékesíteni tudnak. A közösségi média is hasonló elvet követ. Amennyiben egy személyiség figyelemfelkető és érdekes, abban az esetben könnyen értékesíthető, hamar felkapott lesz, és egy vírusvideóhoz hasonlóan pillanatok alatt eljut minden felhasználó képernyőjére. Ezt a lehetőséget korán felismerte a piac, és azon nyomban kiaknázta.  Nem véletlen, hogy manapság a Z generáció körében az egyik legkelendőbb szakmává vált. Szakdolgozatom témáját egy átlagos munkanap adta. A koronavírus első hullámát követően a vendégforgalom meg sem közelítette a korábban látottakat. Az étterem vezetősége mindent megpróbált annak érdekében, hogy ezen változtasson, de az emberekben megbúvó félelmet semmivel sem lehetett elűzni. Néhány héttel később viszont Jókuti András és Mautner Zsófia tévedt az étterembe. Mindent kifogástalannak találtak, és a remek élményt meg is osztották közösségi felületeiken. Az általuk megosztott két post akkora erővel rendelkezett, hogy ezt követően csak úgy szárnyaltak a foglalások. Az elkövetkező napokban szemmel látható növekedés volt megfigyelhető. Ez az eset világított rá arra, hogy a közösségi médiának mekkora ereje van, és ezzel mindenféleképpen foglalkozni kell. Tudni akartam, hogy ezt az erőt mennyire veszik komolyan az éttermek, és milyen lehetőségeket lehet még kihasználni. Kutatásomban azokra a kérdésekre keresem a választ, hogy milyen eszközökkel, milyen platformokon és milyen eredményekkel befolyásolják a véleményvezérek a fiatalok választási és vásárlási szokásait; a szájmarkenting és a véleményvezérek milyen erővel is rendelkeznek és a vendéglátóiparnak mennyire van szüksége rájuk; a jövőben mennyire lesz jellemző, hogy a vállalkozások és ezen belül a vendéglátó vállalkozások szerződnek olyan személyekkel, akik későbbiekben megadják a brand arcát is. Emellett azt is szeretném megtudni, hogy a marketing ezen ágazata milyen pozitív és negatív hatásokkal rendelkezik. A kutatásom célja az, hogy ezekre a kérdésekre választ kapjak és a tanulmányaim végeztével az itt leírtakat a gyakorlatba is át tudjam ültetni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Vendéglátás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Fekete-Frojimovics Zsófia
Belső
főiskolai docens, Vendéglátás Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: direkt marketing, influencer, internetes reklám(ok), online marketing, vendéglátás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Feb. 08. 13:51
Utolsó módosítás: 2021. Feb. 08. 13:51

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet