Egy fiatalokra fókuszáló (kitalált) utazási iroda marketingterve és kommunikációtervezése

Oláh Márk Lajos (2021) Egy fiatalokra fókuszáló (kitalált) utazási iroda marketingterve és kommunikációtervezése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Oláh_Márk_Lajos_2020.pdf] PDF
Szakdolgozat_Oláh_Márk_Lajos_2020.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a fiatalok utazási szokásait, továbbá a fiatalok utazási irodákhoz és azok utazási ajánlataihoz való hozzáállását vizsgáltam. A felvetésem szerint, a fiatalok nem érdekeltek az utazási irodák ajánlataiban, mert azok túl drágák, és egyáltalán nem személyreszabottak. Ezt a két tényezőt állítottam fel hipotézisként. Volt egy elképzelésem az utazási irodák átalakításáról, azaz arról, hogyan lehetne azokat a fiatalok körében is népszerűbbé és természetesen nyereségessé tenni. Ezen elképzelések alapján készítettem el a kérdőívet. Egyaránt használtam fel szekunder adatokat (turizmusmarketinggel foglalkozó szakcikkek, könyvek, weboldalak) és a primer kutatásokból (internetes kérdőív és fókuszcsoportos beszélgetés) származó eredményeket. A primer kutatásokat több korosztályra szélesítettem ki, de a fiatalok válaszait/eredményeit mindig külön is megvizsgáltam. A kérdőív eredmények adják a statisztikát, és ezekhez az eredményekhez kapcsoltam a fókuszcsoportos interjú eredményét, amely meg ok-okozati válaszokat ad. Adatelemzés során a kutatások eredményeit összevetettem, majd levontam a konklúziót. Az eredmények igazolták a felvetésem, és a két felállított hipotézist, továbbá kiderültek a háttérben álló „egyéb okok” is. Az eredmények alapján a fiatalok árérzékenyebbek, és igénylik az egyéni ötleteik megvalósítását, az élményszerzést. A szekunder információkat ismerve, a primer kutatások eredményei alapján alkottam meg ennek az új, fiatalokra fókuszáló (kitalált) utazási iroda marketing- és kommunikációstervét. A marketingterv esetében meghatároztam a stratégiát, a víziót, missziót és a vállalati értékeket is, továbbá elkészítettem a marketingmix elemzést is e új utazási iroda vonatkozásában. Végezetül egy Steeple elemzést is készítettem, ami segíti az áttekintést, és tájékoztat informális adatokról, így lett teljes a marketingterv. A kommunikációsterv esetében több kisebb pontot vázoltam fel, ilyen közülük például a PR vagy a kommunikációs szakaszok. A szakdolgozat végén egy költségtervet és készítettem, amely segíti a tervezést. Összegzésként a végeredményről érdemes beszélni, miszerint egy ilyen fiatalokra fókuszáló (kitalált) utazási iroda esetében érdemes csökkenteni a haszonkulcsot, és marketingeszközökkel növelni az utazóközönséget. Az irodának rugalmasnak kell lennie, az ajánlatoknak pedig személyreszabottabbnak és kombinálhatóknak kell lenniük. Ezáltal lehet fiatalokat is bevonzani, és nyereségesen fenntartani egy ilyen utazási irodát.  

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Molnár Zsolt
Belső
Mestertanár, Kereskedelem Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: marketingkommunikáció, marketingterv, turizmus, utazási iroda, utazási szokások
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Feb. 08. 13:50
Utolsó módosítás: 2021. Feb. 08. 13:50

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet