A marketing eszközök hatékonyságának fejlesztése a GMB Solutions Kft. esetében

Balla Eszter Ilona (2021) A marketing eszközök hatékonyságának fejlesztése a GMB Solutions Kft. esetében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of szakdolgozat.pdf] PDF
szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom témája a marketing stratégián belüli eszközök gyakorlati alkalmazása, kitérve a marketing eszközökre, amit egy B2B cégen keresztül szeretnék bemutatni. A kutatás során kiderül, hogy a B2B kisvállalkozások mennyire vannak tisztában a lehetséges marketing eszközökkel, helyesen alkalmazzák-e őket, és mennyire nyitottak az újdonságok felé. Ezen kívül még kutatom, hogy saját marketing szakértők nélkül ez mennyire eredményes. A témát azért is találom relevánsnak, mert a marketingeszközök évről-évre megújulnak és változnak, így hasznos lehet időközönként új következtetéseket és javaslatokat megállapítani a vállalatok érdekében is, külön figyelmet fordítva akár a B2B piacra, hiszen ezen a területen több szempontól is más eszközöket kell használnia a cégnek a célcsoport hatékony elérése érdekében. Munkám során elemzem a vizsgált céget és annak piacát, emellett szekunder kutatásomban bemutatom a marketingstratégia részeit, az ehhez kapcsolódó elemzéseket, és kiemelten foglalkozok a marketingeszközökkel kapcsolatos legfontosabb információkkal. Ezt követi az alkalmazott kutatási módszerek bemutatása, majd a saját kutatásom. A primer kutatásom az egyik vezetővel való interjú elemzéséből, a cég online megjelenéseinek megfigyeléséből, emellett a különböző elemzési módszerek elkészítéséből áll, melyeket a cég szempontjából valósítok meg. Az elemzések elvégzése után megállapíthatom, hogy a vizsgált cég nagyon jól működő vállalat. Marketing tevékenységeik közül a személyes eladás igen sikeres, de naprakészen kezelik a cég weboldalát és a közösségi médiát is. A cég sikerességét segíthetné, ha komolyabban foglalkoznának a marketinggel, aminek egyik kulcsfontosságú eleme lehetne a tartalomgyártás, különösen figyelmet fordítva a blogolásra.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kasza Lajos
Belső
Mestertanár, Kereskedelem Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: B2B, GMB Solutions Kft., marketing, marketing eszköz, marketingstratégia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Feb. 08. 13:50
Utolsó módosítás: 2021. Feb. 08. 13:50

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet