Balla Eszter Ilona (2021) A marketing eszközök hatékonyságának fejlesztése a GMB Solutions Kft. esetében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom témája a marketing stratégián belüli eszközök gyakorlati alkalmazása, kitérve a marketing eszközökre, amit egy B2B cégen keresztül szeretnék bemutatni. A kutatás során kiderül, hogy a B2B kisvállalkozások mennyire vannak tisztában a lehetséges marketing eszközökkel, helyesen alkalmazzák-e őket, és mennyire nyitottak az újdonságok felé. Ezen kívül még kutatom, hogy saját marketing szakértők nélkül ez mennyire eredményes. A témát azért is találom relevánsnak, mert a marketingeszközök évről-évre megújulnak és változnak, így hasznos lehet időközönként új következtetéseket és javaslatokat megállapítani a vállalatok érdekében is, külön figyelmet fordítva akár a B2B piacra, hiszen ezen a területen több szempontól is más eszközöket kell használnia a cégnek a célcsoport hatékony elérése érdekében. Munkám során elemzem a vizsgált céget és annak piacát, emellett szekunder kutatásomban bemutatom a marketingstratégia részeit, az ehhez kapcsolódó elemzéseket, és kiemelten foglalkozok a marketingeszközökkel kapcsolatos legfontosabb információkkal. Ezt követi az alkalmazott kutatási módszerek bemutatása, majd a saját kutatásom. A primer kutatásom az egyik vezetővel való interjú elemzéséből, a cég online megjelenéseinek megfigyeléséből, emellett a különböző elemzési módszerek elkészítéséből áll, melyeket a cég szempontjából valósítok meg. Az elemzések elvégzése után megállapíthatom, hogy a vizsgált cég nagyon jól működő vállalat. Marketing tevékenységeik közül a személyes eladás igen sikeres, de naprakészen kezelik a cég weboldalát és a közösségi médiát is. A cég sikerességét segíthetné, ha komolyabban foglalkoznának a marketinggel, aminek egyik kulcsfontosságú eleme lehetne a tartalomgyártás, különösen figyelmet fordítva a blogolásra.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | B2B, GMB Solutions Kft., marketing, marketing eszköz, marketingstratégia |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Feb. 08. 13:50 |
Utolsó módosítás: | 2021. Feb. 08. 13:50 |
Actions (login required)
Tétel nézet |