A dél-afrikai borok imázs és marketing lehetőségei hazánkban

Lengyel Sára Ágnes (2020) A dél-afrikai borok imázs és marketing lehetőségei hazánkban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Lengyel Sára Ágnes - Szakdolgozat.pdf] PDF
Lengyel Sára Ágnes - Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom elsődleges célja a hazai borfogyasztók mélyebb megismerése volt, az ő preferenciáik, szokásaik feltérképezése és ezen belül azoknak a csoportoknak a jellemzése, akik a legnyitottabbak az újdonságokra, a külföldi, újvilági, ezen belül is a dél-afrikai borokra. Dolgozat elején bemutatom az ország jellegzetességeit, különlegességeit. Hosszasan tárgyalom az elérhető borfogyasztói szokásokról készült tanulmányokat a számomra kiemelt fogyasztói csoport megfelelő jellemzése érdekében. A bormarketing alapjait áttekintve ezen szegmensek eléréséhez keresem a lehatékonyabb eszközöket, illetve ezen speciális termék marketing tevékenységéhez kapcsolódó kihívásokat és lehetőségeket vizsgálom. A primer kutatás során a szekunder kutatás megállapításait helyezem fókuszba, ezek további elmélyítését, aktualizálását. A szakemberek meséltek saját kutatásaikról, meglátásaikról a borpiacot, a magyar borfogyasztási szokásokat illetően. Számos új ötletet, véleményt osztottak meg velem, mely kulcsszerepet játszott a kutatási kérdéseim megválaszolásához. A bormarketing szakértők, sommelierek segítségével és építettem fel a fókuszcsoportos megkérdezéseket, melyek megerősítettek a korábban taglalt ötletek érvényességében, abban, hogy jó az irány, ami felé haladunk, van helye az újvilági, dél-afrikai boroknak a magyar borpiacon. Magyar ember magyar bort iszik, de ez nem azt jelenti, hogy ne bővíthetnénk a látókörünket, az ismereteinket, hiszen ahhoz, hogy igazán felismerjük a minőséget sokat kell kóstolni, megismerni mindenből a legjobbat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Vendéglátás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bor, bormarketing, fogyasztói csoportok, fogyasztói szokások, imázs
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Feb. 08. 13:49
Utolsó módosítás: 2021. Feb. 08. 13:49

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet