Lengyel Sára Ágnes (2020) A dél-afrikai borok imázs és marketing lehetőségei hazánkban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Lengyel Sára Ágnes - Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom elsődleges célja a hazai borfogyasztók mélyebb megismerése volt, az ő preferenciáik, szokásaik feltérképezése és ezen belül azoknak a csoportoknak a jellemzése, akik a legnyitottabbak az újdonságokra, a külföldi, újvilági, ezen belül is a dél-afrikai borokra. Dolgozat elején bemutatom az ország jellegzetességeit, különlegességeit. Hosszasan tárgyalom az elérhető borfogyasztói szokásokról készült tanulmányokat a számomra kiemelt fogyasztói csoport megfelelő jellemzése érdekében. A bormarketing alapjait áttekintve ezen szegmensek eléréséhez keresem a lehatékonyabb eszközöket, illetve ezen speciális termék marketing tevékenységéhez kapcsolódó kihívásokat és lehetőségeket vizsgálom. A primer kutatás során a szekunder kutatás megállapításait helyezem fókuszba, ezek további elmélyítését, aktualizálását. A szakemberek meséltek saját kutatásaikról, meglátásaikról a borpiacot, a magyar borfogyasztási szokásokat illetően. Számos új ötletet, véleményt osztottak meg velem, mely kulcsszerepet játszott a kutatási kérdéseim megválaszolásához. A bormarketing szakértők, sommelierek segítségével és építettem fel a fókuszcsoportos megkérdezéseket, melyek megerősítettek a korábban taglalt ötletek érvényességében, abban, hogy jó az irány, ami felé haladunk, van helye az újvilági, dél-afrikai boroknak a magyar borpiacon. Magyar ember magyar bort iszik, de ez nem azt jelenti, hogy ne bővíthetnénk a látókörünket, az ismereteinket, hiszen ahhoz, hogy igazán felismerjük a minőséget sokat kell kóstolni, megismerni mindenből a legjobbat.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Vendéglátás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bor, bormarketing, fogyasztói csoportok, fogyasztói szokások, imázs |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Feb. 08. 13:49 |
Utolsó módosítás: | 2021. Feb. 08. 13:49 |
Actions (login required)
Tétel nézet |