A modern reklámok pszichológiai hatásai az egyes generációk vonatkozásában

Brückner Ádám (2020) A modern reklámok pszichológiai hatásai az egyes generációk vonatkozásában. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT - A modern reklámok pszichológiai hatásai az egyes generációk vonatkozásában.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT - A modern reklámok pszichológiai hatásai az egyes generációk vonatkozásában.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (940kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom első részében ismertettem a reklámpszichológia történetét. Kitértem a reklámszakma fejlődésére, új felfedezéseire, módszereire, irányzataira. Fontosnak tartottam bemutatni, hiszen az általam vizsgált korosztályok egy része saját életében tapasztalhatta ezeket a változásokat. Majd a szakirodalom segítségével bemutattam, hogy a reklámok milyen eszközökkel képesek ránk hatni, fogyasztási szándékukat végbe vinni rajtunk. Ezután a jelentősebb hatásmodelleket vázoltam fel, példákkal szemléltetve. Márcsak azért is érdekelt ez a témakör, mert természetesen személyesen is érintett vagyok a reklámok nagy léptékű térhódításának a modern korban. Ám én mindig a mélyebb megértésre törekedtem ebben a témában. Saját kutatásomban a reklámok világát a generációk vonatkozásában vizsgáltam. Hipotézisem így szól: Azt szeretném bebizonyítani, hogy a reklámpszichológiai tényezők másként hatnak a különböző korosztályokra! Épp ezért kutatásomnak a fókuszcsoportos interjúkat választottam. A négy legnagyobb számban jelenlévő generáció (Z, Y, X, Baby boom) preferenciáit, attitűdjét vettem górcső alá. Mindegyik általam kutatott generációval elkészítettem az azonos kérdéssorú fókuszcsoportos interjút, ami minden esetben videók megtekintésével és felidézésével kezdődött. Az érdekfeszítő, új nézőpontokat adó beszélgetések révén bebizonyosodott számomra, hogy a fellelhető korosztályos hasonlóságok ellenére bizony számos kérdésben egész más hatással vannak rájuk a reklámpszichológiai tényezők. Így az emlékezet, érzelmi befolyásolás, színek és hangok, reklám üzenete (és még sorolhatnám) is egész más hatással tud lenni befogadójára kortól függően.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Hübner Andrea
Belső
egyetemi tanársegéd, Pedagógia Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fókuszcsoportos interjú, generációk, modern reklám, reklámok hatásai, reklámpszichológia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Feb. 08. 13:49
Utolsó módosítás: 2021. Feb. 08. 13:49

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet