Györgyei-Szabó Ildikó (2020) Habsburg épített örökség, mint turisztikai vonzerő, egy új kulturális tematikus út lehetősége. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
Habsburg épített örökség, mint turisztikai vonzerő, egy új kulturális tematikus út lehetősége- végleges2.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom alapkoncepciója egy új turisztikai termék megvalósításának a körbejárása volt. A termék egy Habsburg tematikára épülő tematikus út bevezetésének a lehetőségét térképezi fel.Munkám elején bemutatásra kerül a kulturális és örökségturizmus, ezen belül a tematikus utak,mint turisztikai termékek. Ezután megvilágítom a Habsburgok és a magyarok kulturális kapcsolódásait, illetve, hogy a mai utazóknak miért lehetne érdekes egy Habsburg tematikájú út és marketing szempontok figyelembe vételével a célcsoport is meghatározásra kerül. Ezután ismertetésre kerülnek az ország a Habsburgokhoz köthető fővárosi nevezetességei - (mint például a Budai vár, Mátyás templom, Ludovika). Emellett dolgozatomban nagy hangsúlyt fektetek a kevésbé ismert budapesti és vidéki helyszínekre is (pld: alcsúti Habsburg kastély, hercegszántó-karapancsai Habsburgvadász kiskastély, sárvár-újmajori Habsburg-Wittelsbach kastély), hiszen itt a kulturálisturizmus megjelenése vagy fellendülése az adott régió gazdasági életét pozitívan mozdíthatná előre.A helyszínek bemutatása során kiemelésre kerülnek ahelyszínek egyediségei, fejlesztési lehetőségei, illetve a turisztikai hasznosíthatóságuk (vagy a közelmúltban lezajlott fejlesztések és azoknak pozitív hatása) Ezen kívül a megtervezett "Habsburg tematikus út” összehasonlításra kerül más létező és sikeres tematikus kulturális úttal pl. Sissi út. A munkám középpontjában a tematikus út kibontása áll, ahol különböző szempontok szerint bontom ki ennek az új tematikus útnak a lehetőségét és megvalósíthatóságát: javaslatok az egyes szolgáltatók marketing tevékenységének összehangolására,szükséges fejlesztések meghatározása, piacorientáció illetve akár nemzetközi együttműködés is . A dolgozat reflektál ennek az új terméknek a piacra kerülési potenciáljára, feltérképezi annak erősségeit, és lehetőségeit, de figyelmeztet a gyengeségeire és az esetleges veszélyekre is. A munkám egy komplex képet ad egy új kultúrális, Habsburg tematikára épülő útnak a megvalósíthatósáról, és piaci bevezetésének a lehetőségéről.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Habsburg Birodalom, kulturális örökség, örökség turizmus, tematikus utak, termékfejlesztés, turisztikai desztináció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Feb. 08. 13:49 |
Utolsó módosítás: | 2021. Feb. 08. 13:49 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |