Györgyei-Szabó Ildikó (2020) Habsburg épített örökség, mint turisztikai vonzerő, egy új kulturális tematikus út lehetősége. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Habsburg épített örökség, mint turisztikai vonzerő, egy új kulturális tematikus út lehetősége- végleges2.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom alapkoncepciója egy új turisztikai termék megvalósításának a körbejárása volt. A termék egy Habsburg tematikára épülő tematikus út bevezetésének a lehetőségét térképezi fel.Munkám elején bemutatásra kerül a kulturális és örökségturizmus, ezen belül a tematikus utak,mint turisztikai termékek. Ezután megvilágítom a Habsburgok és a magyarok kulturális kapcsolódásait, illetve, hogy a mai utazóknak miért lehetne érdekes egy Habsburg tematikájú út és marketing szempontok figyelembe vételével a célcsoport is meghatározásra kerül. Ezután ismertetésre kerülnek az ország a Habsburgokhoz köthető fővárosi nevezetességei - (mint például a Budai vár, Mátyás templom, Ludovika). Emellett dolgozatomban nagy hangsúlyt fektetek a kevésbé ismert budapesti és vidéki helyszínekre is (pld: alcsúti Habsburg kastély, hercegszántó-karapancsai Habsburgvadász kiskastély, sárvár-újmajori Habsburg-Wittelsbach kastély), hiszen itt a kulturálisturizmus megjelenése vagy fellendülése az adott régió gazdasági életét pozitívan mozdíthatná előre.A helyszínek bemutatása során kiemelésre kerülnek ahelyszínek egyediségei, fejlesztési lehetőségei, illetve a turisztikai hasznosíthatóságuk (vagy a közelmúltban lezajlott fejlesztések és azoknak pozitív hatása) Ezen kívül a megtervezett "Habsburg tematikus út” összehasonlításra kerül más létező és sikeres tematikus kulturális úttal pl. Sissi út. A munkám középpontjában a tematikus út kibontása áll, ahol különböző szempontok szerint bontom ki ennek az új tematikus útnak a lehetőségét és megvalósíthatóságát: javaslatok az egyes szolgáltatók marketing tevékenységének összehangolására,szükséges fejlesztések meghatározása, piacorientáció illetve akár nemzetközi együttműködés is . A dolgozat reflektál ennek az új terméknek a piacra kerülési potenciáljára, feltérképezi annak erősségeit, és lehetőségeit, de figyelmeztet a gyengeségeire és az esetleges veszélyekre is. A munkám egy komplex képet ad egy új kultúrális, Habsburg tematikára épülő útnak a megvalósíthatósáról, és piaci bevezetésének a lehetőségéről.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Habsburg Birodalom, kulturális örökség, örökség turizmus, tematikus utak, termékfejlesztés, turisztikai desztináció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Feb. 08. 13:49 |
Utolsó módosítás: | 2021. Feb. 08. 13:49 |
Actions (login required)
Tétel nézet |