A sportturizmus és a labdarúgás magyarországi helyzete

Wágner Péter Zsolt (2020) A sportturizmus és a labdarúgás magyarországi helyzete. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of A sportturimus és a labdarúgás magyarországi helyzete.pdf] PDF
A sportturimus és a labdarúgás magyarországi helyzete.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatomban a turizmus és a sport kapcsolatát vizsgáltam. Úgy gondolom, hogy a téma jelenleg nagyon aktuális, mivel a sportturizmus egy gyorsan fejlődő iparág, még magán a turizmuson belül is, amelyben számos lehetőség rejlik. Emellett a kialakult koronavírus járvány negatív hatással van a turizmusra, ami természetesen a sportturizmust is érinti.               A dolgozatom szakirodalmi részében bemutattam a sportturizmus fogalmát, aktivitás szerinti csoportosítását, a sport szerepét a turizmusban. Kifejtettem a rekreáció fogalmi meghatározását, a rekreáció főbb területeit, típusait és célját, valamint a sportturizmus és a rekreáció kapcsolatát.  Külön alfejezetben ismertettem a sportturizmus motivációit, majd kitértem a hazai sportturizmus bemutatására. Bemutatásra került a labdarúgás nemzetközi és hazai története is. A labdarúgás gazdasági hatásain belül ismertettem a hazai infrastrukturális helyzetet, valamint felvázoltam a labdarúgás jövőjét hazánkban. Kitértem a sportturizmus iránti hazai keresletre. Mivel a jelenlegi járványügyi helyzet hatással van a turizmusra és azon belül természetesen a sportturizmusra, így lényegesnek tartottam, hogy bemutassam a COVID19 járvány hatását az iparágra.             A kutatásom során primer és szekunder adatgyűjtést alkalmaztam. A szekunder kutatásom során hazai és nemzetközi forrásokat dolgoztam fel. A primer adatgyűjtésen belül a kérdőíves megkérdezést módszerét választottam. A kérdőívet én állítottam össze és természetesen szorosan kapcsolódnak a kutatásomhoz, tehát a sporthoz, a sportolási szokásokhoz és az utazáshoz. 233 fő vett részt a kutatásomban.             A dolgozatomban kerestem a választ arra többek között, hogy motiválja-e az embereket, hogy egy-egy sportesemény miatt utazzanak vagy hajlandóak-e utazni azért, hogy aktív vagy passzív formában ott legyenek egy adott sporteseményen.               Az eredmények azt mutatták, hogy a válaszadók rendszeresen sportolnak, viszont a koronavírus járvány negatívan érintette a sportolási szokásaikat. Leginkább a belföldi utazás a jellemző, amelyre szintén hatással van a kialakult járványhelyzet, mivel sokan inkább úgy döntöttek, hogy nem látogatják a sporteseményeket.             Véleményem szerint a sportturizmus fellendítésének egyik kulcsa a marketingtevékenységben rejlik, tehát népszerűsíteni kell a sporteseményeket és amennyiben lehetőség van rá, úgy különböző kedvezményeket is lehet adni a résztvevőknek.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: infrastruktúra, labdarúgás, sport, sportturizmus, utazás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Feb. 08. 13:49
Utolsó módosítás: 2021. Feb. 08. 13:49

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet