A szállodai szobafoglalás, az értékesítési csatornák, és a szobafoglalási szokások vizsgálata a Four Seasons Hotel Gresham Palace példáján

Varga Dóra (2021) A szállodai szobafoglalás, az értékesítési csatornák, és a szobafoglalási szokások vizsgálata a Four Seasons Hotel Gresham Palace példáján. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Varga Dóra2020szakdolgozat.pdf] PDF
Varga Dóra2020szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 07..

Download (2MB)
[thumbnail of Varga Dóra titkosítási kérelem.pdf] PDF
Varga Dóra titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (318kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatban bemutatásra került a Four Seasons Hotel Gresham Palota szobafoglalási részlegének működése, majd a csatornák, nemzetiségek és egyéb szállodai mutatószámok alapján kerültek elemzésre az elmúlt évek eredményei. A szobafoglalási részleg a szálloda életében kulcsfontosságú szerepet tölt be, mely jelentős mértékben hozzájárul a hotel gördülékeny működéséhez. A szakdolgozatban a 2015-ös évtől kerültek elemzésre az adatok egészen 2020. augusztusig, többek között a vendégéjszakák száma, a foglaltság, az átlagos szobaár, a RevPar, az értékesítési csatornák, a nemzetiségek, és a vendégek megoszlása alapján. A Gresham Palota eredményein túl az országos és a fővárosi szállodák eredményei is bemutatásra kerültek általánosságban, mely azt is jól szemléltetik, hogy a szállodaipar az egyes években hogyan teljesített. Az évről évre folyamatos mértékben fejlődő, és rekordot döntő turizmus hazánk egyik meghatározó ágazatának számít, mely a gazdaság számára kiemelkedően fontos. 2015-től a turizmus folyamatosan javuló eredményeket hozott hazánkban. A 2020-as évre is kiváló eredményeket vártak, ám a hazánkban is jelentősen elterjedő koronavírus-járvány következtében a beutazó turizmus, ezzel a külföldi vendégek száma a szigorítások eredményeképpen minimálisra csökkent. A dolgozatban vizsgálatra került, hogy a folyamatos növekedés után a vírus megjelenésének következtében, a szállodai eredmények, szobafoglalások hogyan alakultak, változtak az év folyamán a hotelben, a szállodaiparban. A primer kutatáshoz interjú készült, mely leginkább a koronavírus okozta változásokra, szigorításokra, szabályokra tért ki a Gresham Palota esetében. A szekunder kutatás folyamán az országos, a fővárosi, majd szűkítve a vizsgálatot a Four Seasons Hotel Gresham Palota adatai kerültek kiértékelésre. A dolgozatban ismertetett adatok következtében remekül átlátható az hogyan teljesített a szálloda az elmúlt évek folyamán, és jól szemléltetik a drasztikus vendégszám visszaesést és az egyéb változásokat, melyek mindenki számára meglepő, az év elején még nem sejtett eredményeket hozott. A járvány a turizmust alapjaiban megrengette, és egyelőre megjósolhatatlan, hogy pontosan mikorra érhető el az előző évekhez hasonló eredmény.  

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: COVID-19, szállodaipar, szállodák, szobafoglalás, turizmus
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Feb. 08. 13:46
Utolsó módosítás: 2021. Feb. 08. 13:46

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet