The Impact of the Sharing Economy on the Commercial Sector

Tuska Rita Judit (2021) The Impact of the Sharing Economy on the Commercial Sector. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of The Impact of the Sharing Economy on the Commercial Sector.pdf] PDF
The Impact of the Sharing Economy on the Commercial Sector.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

The sharing economy experienced unprecedented growth throughout the past fifteen years. More and more people participate in the sharing economy and experiencing its effects on their lives. New companies operating with innovative business models often drive back long-established and for several times obsolete business model operating market actors. In this research the effects of the sharing economy are examined through primary and secondary research methods.  Surveying the consumer behavior showed that the sharing economy is not expanded in the different sectors on the same proportion. The topic of sharing economy was examined from three viewpoints: consumer behavior, provider side and  from a viewpoint of a market actor on the side of the traditional business model. 

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Consumer behavior, impacts, Innovative models, Sectors, Sharing Economy
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Feb. 08. 13:46
Utolsó módosítás: 2021. Feb. 08. 13:46

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet