A kreatív szolgáltatások szerepe a turizmusban élményfestő cégek példáin keresztül

Varga Viktória (2021) A kreatív szolgáltatások szerepe a turizmusban élményfestő cégek példáin keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Varga-Viktória-AZDZ9Y-Szakdolgozat.pdf] PDF
Varga-Viktória-AZDZ9Y-Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban az élményfestést, mint szolgáltatást vizsgáltam Budapest fókuszában. Célom az volt, hogy feltérképezzem a magyar élményfestő piac helyzetét és kihívásait. A témát azért tartom fontosnak, mert az élményfestés csupán 7 éve van jelen a magyar piacon és ehhez képest még nem annyira ismert tevékenység. Ettől függetlenül nagyon sok pozitív hatása van az ember lelki és mentális egészségére. Az elméleti háttérben az élményt, az élménygazdaságot, valamint a kreatív turizmust fejtettem ki bővebben. Elemeztem a turisták lehetséges turisztikai motivációit és azt, hogy az élményfestés ebbe hogyan illeszkedhet be. A kutatás során több szakcikket is elolvastam, hogy minél pontosabban megvizsgálhassam a turizmus és az élményfestés kapcsolatát. A kutatásomat kérdőíves formában készítettem el. Megvizsgáltam, hogy mik azok a tényezők, amik befolyásolják a fogyasztók vásárlási szokásait és mi alapján választanak céget. A kapott eredményekből konklúziókat vontam le, majd javaslatokat tettem a fejlesztésre. Ezek után arra voltam kíváncsi, hogy milyen módon lehetne az élményfestő foglalkozásokat beilleszteni a turizmusba. Külön vizsgáltam a belföldi turizmust és a külföldről érkező turisták bevonzását. Azt az eredményt kaptam, hogy a belföldi turizmusba leginkább csapatépítő szolgáltatásként, illetve wellness szolgáltatásként illeszthető be a tevékenység. A külföldről érkezőknek érdemes lenne egy olyan festő szolgáltatást nyújtani, ahol festés közben a magyar kultúra egy darabjával ismerkedhetnek meg. További lehetőség még városnéző utakat szervezni, melynek a végén a turisták megfesthetik a látottakat, így nem csak fényképes, hanem saját kézzel festett emlékkel térhetnek haza. Úgy gondolom, hogy a dolgozatomban feltett kérdésekre sikerült választ találnom, viszont a kutatás nem reprezentatív, mert kis mintával készült, így az adatok csak tájékoztató jellegűek.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: csapatépítés, élményfestés, élménygazdaság, motiváció, rendezvény(ek)
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Feb. 08. 13:46
Utolsó módosítás: 2021. Feb. 08. 13:46

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet