A közösségi média és a generációk szerepe a fogyasztók étteremválasztási folyamataiban

Steckel Noémi (2020) A közösségi média és a generációk szerepe a fogyasztók étteremválasztási folyamataiban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of A közösségi média és a generációk szerepe a fogyasztók étteremválasztási folyamataiban.pdf] PDF
A közösségi média és a generációk szerepe a fogyasztók étteremválasztási folyamataiban.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Absztrakt Szakdolgozatomat alapvetően 4 hipotézisre alapoztam, melyek vizsgálatához különféle kutatási módszereket alkalmaztam a munkám során. A szakirodalmi áttekintések során bemutattam az internet fejlődését és az ezzel együtt megjelenő digitális társadalom fogalmát, a marketinget és az online marketinget is. Ezek mellett a fogyasztók döntési és vásárlási folyamatait, és a rendezvényszervezés fogalmát is. A szakirodalmi kutatások mellett szekunder adatokat is gyűjtöttem a témában, különös hangsúlyt fektetve az internet-felhasználás, mobilinternet-előfizetések számát vizsgálva. Ezzel alapoztam meg a szakdolgozatom alapvető irányvonalait és a későbbi vizsgálódási területeket. Ezután primer kutatásokat is végeztem, egy kérdőívet készítettem a fogyasztókra koncentrálva és egy interjút, hogy szolgáltatói oldalról is vizsgálódni tudjak. A kérdőívem során igyekeztem minél inkább megismerni a fogyasztói szokásokat, mind a közösségi média felhasználást, mind az étteremválasztási folyamataikat illetően, ezzel szélesebb betekintést kapva a médiafelhasználási szokásaikba is. A keresztanalízis során különféle következtetéseket tudtam levonni a kapott eredményekből például, hogy a különféle korosztályok, generációk mely közösségi média platformokat preferálják. Az interjúm készítése során, pedig a szolgáltatói oldalt szerettem volna jobban vizsgálni. A feltett kérdések az interjúztatott marketingtevékenységeire, közösségi médiában való szereplésére irányultak. A dolgozat végére sikerült egy átfogó, széleskörű kutatást végeznem, ami kellő adathalmazt biztosított a feltett hipotézisek vizsgálatához. Az összegzési szakaszban, pedig mind a négy feltett hipotézist részben, vagy teljesen elfogadtam.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitális társadalom, döntési mechanizmusok, fogyasztó, közösségi média, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Feb. 08. 13:07
Utolsó módosítás: 2021. Feb. 08. 13:07

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet