Steckel Noémi (2020) A közösségi média és a generációk szerepe a fogyasztók étteremválasztási folyamataiban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
A közösségi média és a generációk szerepe a fogyasztók étteremválasztási folyamataiban.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Absztrakt Szakdolgozatomat alapvetően 4 hipotézisre alapoztam, melyek vizsgálatához különféle kutatási módszereket alkalmaztam a munkám során. A szakirodalmi áttekintések során bemutattam az internet fejlődését és az ezzel együtt megjelenő digitális társadalom fogalmát, a marketinget és az online marketinget is. Ezek mellett a fogyasztók döntési és vásárlási folyamatait, és a rendezvényszervezés fogalmát is. A szakirodalmi kutatások mellett szekunder adatokat is gyűjtöttem a témában, különös hangsúlyt fektetve az internet-felhasználás, mobilinternet-előfizetések számát vizsgálva. Ezzel alapoztam meg a szakdolgozatom alapvető irányvonalait és a későbbi vizsgálódási területeket. Ezután primer kutatásokat is végeztem, egy kérdőívet készítettem a fogyasztókra koncentrálva és egy interjút, hogy szolgáltatói oldalról is vizsgálódni tudjak. A kérdőívem során igyekeztem minél inkább megismerni a fogyasztói szokásokat, mind a közösségi média felhasználást, mind az étteremválasztási folyamataikat illetően, ezzel szélesebb betekintést kapva a médiafelhasználási szokásaikba is. A keresztanalízis során különféle következtetéseket tudtam levonni a kapott eredményekből például, hogy a különféle korosztályok, generációk mely közösségi média platformokat preferálják. Az interjúm készítése során, pedig a szolgáltatói oldalt szerettem volna jobban vizsgálni. A feltett kérdések az interjúztatott marketingtevékenységeire, közösségi médiában való szereplésére irányultak. A dolgozat végére sikerült egy átfogó, széleskörű kutatást végeznem, ami kellő adathalmazt biztosított a feltett hipotézisek vizsgálatához. Az összegzési szakaszban, pedig mind a négy feltett hipotézist részben, vagy teljesen elfogadtam.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | digitális társadalom, döntési mechanizmusok, fogyasztó, közösségi média, online marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Feb. 08. 13:07 |
Utolsó módosítás: | 2021. Feb. 08. 13:07 |
Actions (login required)
Tétel nézet |