Analysing the Importance of Dark Tourism and its Effects on Destination Brand Image A Consumer-Supplier Study

Mihók Francesca Phoebe (2020) Analysing the Importance of Dark Tourism and its Effects on Destination Brand Image A Consumer-Supplier Study. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Analysing the Importance of Dark Tourism and its Effects on Destination Brand Image A Consumer-Supplier Study.pdf] PDF
Analysing the Importance of Dark Tourism and its Effects on Destination Brand Image A Consumer-Supplier Study.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Dark tourism is defined as a sensation related to death and devastation in association with tourism activities (Lennon & Foley, 2000). It is an up and coming ever-expanding niche tourism segment, which has become commercialised and associated with entertainment (Stone, 2010). When it comes to tourism development and supplying a demand, several aspects must be taken into consideration. Mostly after a tragic event, several strategies and plans are taken into consideration, therefore these emergency implementations can result in a whole image facelift to redirect the negative character of a destination (Taylor, 2006).  

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
dr. Kovács Miklós
Belső
óraadó tanár, Turizmus Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: brand image, branding, catastrophe, dark tourism, marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Feb. 08. 13:06
Utolsó módosítás: 2021. Feb. 08. 13:06

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet