Mihók Francesca Phoebe (2020) Analysing the Importance of Dark Tourism and its Effects on Destination Brand Image A Consumer-Supplier Study. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Analysing the Importance of Dark Tourism and its Effects on Destination Brand Image A Consumer-Supplier Study.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Dark tourism is defined as a sensation related to death and devastation in association with tourism activities (Lennon & Foley, 2000). It is an up and coming ever-expanding niche tourism segment, which has become commercialised and associated with entertainment (Stone, 2010). When it comes to tourism development and supplying a demand, several aspects must be taken into consideration. Mostly after a tragic event, several strategies and plans are taken into consideration, therefore these emergency implementations can result in a whole image facelift to redirect the negative character of a destination (Taylor, 2006).
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | brand image, branding, catastrophe, dark tourism, marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Feb. 08. 13:06 |
Utolsó módosítás: | 2021. Feb. 08. 13:06 |
Actions (login required)
Tétel nézet |