Z generáció környezettudatos fogyasztói magatartásának vizsgálata

Szőnyi Cintia Lia (2020) Z generáció környezettudatos fogyasztói magatartásának vizsgálata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Z generáció környezettudatos fogyasztói magatartásának vizsgálata (Szőnyi Cintia Lia FM3VWE).pdf] PDF
Z generáció környezettudatos fogyasztói magatartásának vizsgálata (Szőnyi Cintia Lia FM3VWE).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A Z generáció környezettudatos fogyasztói magatartásának vizsgálataMinden jel arra utal, hogy a fogyasztói társadalom és működése fenntarthatatlan. Tudatos fogyasztásra és környezettudatos fogyasztókra van szükség. Ezt egyre többen felismerik, de mit is jelent az, hogy valaki környezettudatos? Minden ember ugyanazon a szinten “teljesíti” a környezettudatosság jelzőjének feltételeit? Véleményem szerint ez lehetetlen elvárás lenne, hiszen egyéntől függően mások az anyagi-, környezeti-, szubjektív személyes és életstílusból adódó adottságok és lehetőségek. Környezettudatos, aki környezetkímélés megfontolásból biciklivel közlekedik, pedig van autója vagy az, aki csomagolásmentesen vásárol, vagy aki szelektív gyűjti a szemetet? Ezek külön-külön már környezettudatossá teszik az egyént, vagy az összes szükséges ahhoz, hogy annak számítson? A kérdés megválaszolása előtt ismernünk kell, melyek azok a környezeti és egyéb tényezők, melyek a fogyasztó környezettel kapcsolatos véleményének és szokásainak kialakulását befolyásolják.Szakdolgozatom célja az volt, hogy megtudjam a hazai vásárlóerő jelenleg milyen szinten van tisztában a környezettudatosság eszméjével? Tudatában vannak-e, hogy miért is fontos ez? Mik a következmények, ha nem foglalkoznak vele? Célom volt továbbá, hogy felmérjem mik azok, amiket a fogyasztók maguktól tesznek az ökológiai lábnyomuk csökkentése érdekében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fenntarthatatlan fogyasztás, fogyasztó(k), fogyasztói magatartás, környezetbarát termék, környezettudatos fogyasztó, környezettudatosság, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Feb. 08. 13:04
Utolsó módosítás: 2021. Feb. 08. 13:04

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet