Szőnyi Cintia Lia (2020) Z generáció környezettudatos fogyasztói magatartásának vizsgálata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Z generáció környezettudatos fogyasztói magatartásának vizsgálata (Szőnyi Cintia Lia FM3VWE).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A Z generáció környezettudatos fogyasztói magatartásának vizsgálataMinden jel arra utal, hogy a fogyasztói társadalom és működése fenntarthatatlan. Tudatos fogyasztásra és környezettudatos fogyasztókra van szükség. Ezt egyre többen felismerik, de mit is jelent az, hogy valaki környezettudatos? Minden ember ugyanazon a szinten “teljesíti” a környezettudatosság jelzőjének feltételeit? Véleményem szerint ez lehetetlen elvárás lenne, hiszen egyéntől függően mások az anyagi-, környezeti-, szubjektív személyes és életstílusból adódó adottságok és lehetőségek. Környezettudatos, aki környezetkímélés megfontolásból biciklivel közlekedik, pedig van autója vagy az, aki csomagolásmentesen vásárol, vagy aki szelektív gyűjti a szemetet? Ezek külön-külön már környezettudatossá teszik az egyént, vagy az összes szükséges ahhoz, hogy annak számítson? A kérdés megválaszolása előtt ismernünk kell, melyek azok a környezeti és egyéb tényezők, melyek a fogyasztó környezettel kapcsolatos véleményének és szokásainak kialakulását befolyásolják.Szakdolgozatom célja az volt, hogy megtudjam a hazai vásárlóerő jelenleg milyen szinten van tisztában a környezettudatosság eszméjével? Tudatában vannak-e, hogy miért is fontos ez? Mik a következmények, ha nem foglalkoznak vele? Célom volt továbbá, hogy felmérjem mik azok, amiket a fogyasztók maguktól tesznek az ökológiai lábnyomuk csökkentése érdekében.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fenntarthatatlan fogyasztás, fogyasztó(k), fogyasztói magatartás, környezetbarát termék, környezettudatos fogyasztó, környezettudatosság, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Feb. 08. 13:04 |
Utolsó módosítás: | 2021. Feb. 08. 13:04 |
Actions (login required)
Tétel nézet |