Rám nem hatnak a reklámok!(?) - Avagy a szépségipar kommunikációja, annak befolyása és a koronavírus okozta változások

Szabó Brigitta (2021) Rám nem hatnak a reklámok!(?) - Avagy a szépségipar kommunikációja, annak befolyása és a koronavírus okozta változások. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_SzabóBrigitta_.pdf] PDF
Szakdolgozat_SzabóBrigitta_.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Szakdolgozat_titkositasi_kerelem_2020 (2).pdf] PDF
Szakdolgozat_titkositasi_kerelem_2020 (2).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (73kB)

Absztrakt (kivonat)

Kutatásom során a szépségipar kommunikációját vizsgálom, alapul véve a 21. század online és offline eszközeit, azok változását a járványhelyzet kialakulása óta, és hogy ezek miként befolyásolják tudatosan és tudat alatt a 18 év feletti női vásárlókat. Napjainkban a reklámok a hétköznapi élet minden területén jelen vannak, akárhol járunk impulzusok ezrei érnek bennünket, mégis sokan meg vannak győződve arról, hogy vásárlási döntéseikre mindezek nincsenek hatással. Dolgozatomban szerettem volna összegyűjteni, hogy hol és milyen eszközöket használnak ma a szépségipari cikkeket forgalmazó cégek, majd választ kapni arra is, hogy a vásárlói oldal hogyan, mennyit érzékel a reklámok világából, mely döntések születnek tudatosan és mik azok, amik a tudatalattink elraktározott választásai. Legvégül pedig betekintést nyerni, hogy mennyiben változtatta meg a koronavírus és az általa kialakult helyzet a cégek kommunikációját. A szekunder kutatásomban a hangsúlyt arra fektettem, hogy részletesen összeszedjem a ma használt kommunikációs eszközöket a már meglévő információk alapján, majd kiemeljem a jelenlegi pandémiás helyzet okozta változásokat. A primer kutatásom első része egy kvantitatív kérdőív, ahol a vásárlói oldalt kérdeztem meg, a második része pedig egy kvalitatív mélyinterjú, ahol két szakmabeli válaszolt a kérdéseimre. A kérdőívben többek között a vásárlói szokásokat, a reklámokhoz való viszonyulást és a mostani helyzet alatti új lehetőségekre való nyitottságot mértem fel. A személyes megkérdezés során pedig a cégek koronavírusra adott reakcióját vizsgáltam, és hirdetések pszichológiai hátterére kérdeztem rá. A válaszok alapján többek között kiderült, hogy a termékek kiválasztása tekintetében, sokszor csak az üzletben vagy online térben döntenek, így még a vásárlás idejében is több lehetőség van, amit a befolyás érdekében ki lehet használni. A kvalitatív kutatás során, tapasztalatok alapján a legtöbb cég a kommunikációból jelentősen visszavett leginkább a tehetetlenség miatt, de a meglévők pedig tartalmi szempontból inkább igyekeztek elhatárolódni a járványhelyzettől.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: marketingkommunikáció, reklámeszközök, reklámpszichológia, szépségipar, vásárlói szokások
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Feb. 08. 13:04
Utolsó módosítás: 2021. Feb. 08. 13:04

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet